Головна навігація
Меню

Прототипи Boxster E в центрі уваги відвідувачів Michelin Challenge Bibendum

Штутгарт. Два прототипи Boxster E, представлені Porsche на автофорумі Michelin Challenge Bibendum у Берліні минулого тижня, постійно перебували у центрі уваги відвідувачів заходу. Форум, присвячений автомобільним технологіям та розвитку автотранспорту, відвідали чимало представників політичного бомонду, автомобільної промисловості, дослідницьких установ, які обговорювали питання створення екологічних автомобілів та концептів майбутнього. Поїздки на електричних Boxster користувалися попитом серед експертів, адже під час їзди на треку можна було пересвідчитися, що Boxster з електроприводом залишається справжнім Porsche в контексті динаміки та керованості. В продовження лінійки з GT3 R Hybrid, 918 Spyder та 918 RSR електромобіль Boxster E демонструє концепцію автомобіля, в якій поєднані дослідницькі досягнення та задоволення від керування.

Повноприводний Boxster E, на передній та задній осях якого встановлено електродвигуни, використовує виключно електроенергію в процесі їзди та є аналогом Boxster S за показниками динаміки. Разом з двома іншими моноприводними Boxster E, прототип використовувався у дослідницькому проекті для з’ясування зручності використання електромобілів в повсякденному житті, в тому числі і заряджання батарей. Завдяки дослідженню конструктори мали визначитися з вимогами до автомобілів майбутнього та подальшими кроками з розробки інфраструктури для електромобілів. Програма з дослідження використання трьох Boxster E стала частиною великого експерименту, який проводиться в рамках урядової програми з розвитку гібридного та електротранспорту.

Boxster E обладнано електродвигуном, жодного допоміжного двигуна внутрішнього згоряння в автомобілі немає. Рушійну силу забезпечують два незалежні електродвигуни, встановлені на передній та задній осях. Встановлені у задній частині автомобіля двигун та трансмісія, а також блок управління електродвигуном розташовані там, де у звичайному Boxster знаходяться механічна трансмісія та вихлопна система. В передній частині автомобіля, там, де раніше знаходився паливний бак об’ємом 64 л, тепер розташовано другий електродвигун. У прилеглому багажному відділенні вмонтовано блок управління переднім електродвигуном. Таким чином, Boxster E має повний привід без використання механічного розподілу крутного моменту. Для забезпечення максимальної керованості та стабільності під час їзди центральний блок управління забезпечує синхронізацію двох електродвигунів та контролює розподіл крутного моменту між передньою та задньою осями. При цьому у багажному відділенні залишається досить місця для перевезення речей.

Разом електродвигуни забезпечують загальну потужність 180 кВт та максимальний крутний момент 540 Н м при 12 000 об/хв. Boxster E не лише демонструє відсутність викидів у атмосферу, він також створює абсолютно нові враження від керування автомобілем. Автомобіль рухається практично безшумно. Розгін до 100 км/год триває 5,5 с, досягнення максимальної швидкості в 200 км/год здійснюється без перемикання передач. Крім  того, під час гальмування енергія електродвигунів відновлюється, завдяки чому підвищується ефективність електропривода.

В задньоприводних Boxster E відсутній передній електродвигун, в результаті чого потужність автомобіля становить 90 кВт при крутному моменті 279 Н м. До 100 км/год задньоприводний Boxster E розганяється за 9,8 с, а максимальна швидкість становить 150 км/год.

Незалежно від версії Boxster E, батарея, яка є серцем двигуна, виробляється Porsche. Кожна з комірок батареї має номінальну напругу 3,3 V та електричну ємність 20 А. Заряду батареї, яка складається з 440 комірок, у циклі NEDC вистачає орієнтовно на 170 км. Розташована вона там же, де й двигун у Boxster S, завдяки чому у випадку аварії джерело енергії буде надійно захищене від пошкоджень. За необхідності батарею легко можна зняти, оскільки встановлюється вона знизу. Зарядити її можна від звичайної розетки за допомогою спеціального кабелю - для повної зарядки знадобиться близько 9 годин, проте час зарядки можна скоротити за допомогою спеціальної функції.

Не лише педаль зчеплення та важіль коробки передач відсутні в автомобілі – в нього також немає тахометра. На центральній панелі приладів є так званий індикатор E-Power. Коливання вправо означає витрачання енергії, вліво – відновлення енергії. Рекуперація – відновлення енергії за допомогою роботи електродвигунів в режимі генераторів – може бути налаштована за допомогою кнопок на кермі. В результаті можна досягти своєрідного гальмування двигуном на вимогу водія. В тих випадках, коли водій знімає ногу з педалі акселератора, Boxster E продовжує рухатися накатом, використовуючи власну кінетичну енергію. Окрім інших індикаторів на панелі приладів є TFT-дисплей, який окрім інших показників, демонструє шлях, який можна подолати без підзарядки, або додаткову кількість миль, яку можна проїхати, вимкнувши кондиціонер. Boxster E має ті ж системи безпеки та рівень комфорту, що й серійний автомобіль Bosxter.