Головна навігація
Меню

Світова прем’єра у Детройті: центральномоторне купе як технологічна база для тестувань

Штутгарт. Компанія Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Штутгарт, продовжує свою інтенсивну дослідницьку діяльність у сфері гібридних технологій, спрямовану на удосконалення технічних показників та ефективності автомобілів. Сконструювавши Porsche 918 RSR, виробник спортивних автомобілів преміум класу представляє світу високотехнологічний синтез успішних гібридних концептів 2010 року. Центральномоторне купе з двома сидіннями – сучасний інноваційний супер-спорткар 918 RSR – яскраво демонструє результати поєднання технологій гібриду 911 GT3 R та дизайну 918 Spyder.

Завдяки своєму надефективному маховику-генератору гоночний гібрид 911 GT3 R наче магніт пригортав увагу до себе під час гоночних змагань на треку Північної Петлі Нюрбургрингу, під час Американської серії Ле-Мана (ALMS) на трасі Роуд Атланта (США) та під час гоночного сезону ILMC у китайському Жухаї. Він яскраво продемонстрував свій неймовірний потенціал у реальних гоночних умовах та усі свої переваги над конкурентами. 911 GT3 R Hybrid, що має кодову назву «Гоночна лабораторія», фактично перевищив доволі високі сподівання Porsche Motorsport. Конкурентоспроможність, висока надійність, зразкова економія палива у поєднанні з максимальними технічними показниками довели головну ідею технологів Porsche – отримати більше потужності інтелектуальним методом. 911 GT3 R Hybrid отримує додаткову потужність від своєї власної динаміки під час гальмування. Тепер Porsche переносять цю технологію у центральномоторне купе 918 RSR, автогоночну спортивну версію концепт-кару 918 Spyder.

Згадавши традиції, започатковані класичними гоночними автомобілями Porsche на довгу дистанцію – купе 908 із довгим кузовом (1969) та купе 917 із коротким кузовом (1971), – дизайнери Porsche встановили зв’язок із постмодерністською філософією форми і змісту. У 918 RSR над елегантними лініями превалюють мускулисті колісні арки, динамічні повітрозабирачі та кабіна водія, скоріше схожа на кабіну автопілота. Шків вентилятора, що його помітно між повітрозабирачами та заднім спойлером, що має розміри RS Spyder, додатково підкреслює функцію гоночної лабораторії. Новий колір «liquid metal chrome blue» вдало підкреслює рельєфні вигини форм автомобіля, а типовий для гібридних Porsche оранжевий колір на супортах гальм та повздовжніх лініях на кузові надають фінального дотику автомобілю.

Гоночні технології також домінують у виключно легкому монококу з армованого вуглеволокном пластику (CFRP). Двигун V8 є подальшим вдосконаленням двигуна з прямим впорскуванням палива успішного гоночного авто RS Spyder, що тепер у 918 RSR видає 563 к. с. за 10,300 об. Електромотори на двох передніх колесах видають по 75 кВт кожний – разом 150 кВт. В результаті максимальна потужність авто сягає 767 к. с. Додаткова потужність, що виробляється під час гальмування, накопичується у маховику.

У 918 RSR два електромотори пропонують функцію активного управління вектором тяги зі змінним розподілом крутного моменту на передню вісь. Це додатково покращує маневреність та керованість. В автомобілі двигун розташований у центральній частині у поєднанні з гоночною трансмісією, також взятою з гоночного RS Spyder. Дедалі вдосконалена 6-ступінчаста трансмісія постійного зчеплення має два пелюстки управління під гоночним кермом.

Функціональне обладнання автомобіля підкреслює його пуристичний гоночний характер. Він виражається і в характерних дверях, що відкриваються під нахилом вгору, і в повітрозабирачах на даху, і в замках швидкої дії на передній та задній кришках, виконаних з матеріалу CFRP, і у двох радіо- та телеантенах на даху, і у гоночних смужках на 19"-дюймових колесах із центральним замком. Одразу впізнаємо – це гоночна лабораторія.

На відміну від концепт-кару 918 Spyder, в салоні 918 RSR переважає чиста гоночна атмосфера без жодних прикрас. Ковшоподібні сидіння, оздоблені коричневою шкірою, є відголоском історії про водія-джентльмена; передачі перемикаються за допомогою керма; дисплей з даними про рекуперацію надає пілоту необхідну інформацію. Замість футуристичної, авангардної центральної консолі із сенсорним екраном концепт-кару 918 Spyder кабіна 918 RSR розділена мінімалістичною консоллю з клавішними перемикачами. Справа від консолі розміщено маховик-генератор.

Цей маховик-генератор є електромотором, робоче колесо якого обертається із частотою 36,000 об/хв. з метою накопичення обертальної енергії. Зарядження відбувається, коли два електромотори на передній вісі дають задній хід своїй функції під час процесів гальмування та починають працювати як генератори. Із натисканням однієї кнопки пілот має можливість використати енергію, накопичену у зарядженому маховику-генераторі і використати її, наприклад, під час прискорення або маневрів обгону. У цьому випадку маховик надає додаткові 2 x 75 кВт, тобто разом 150 кВт своєї кінетичної енергії двом електромоторам на передній вісі.

Ця додаткова потужність може бути використана протягом біля 8 секунд – у той час, коли система є повністю зарядженою. В автомобілі 911 GT3 R Hybrid ця додаткова потужність може бути також використана в якості допомоги у заощадженні пального, наприклад, для того, щоб відстрочити піт-стоп або зменшити об’єм паливного баку і, таким чином, вагу автомобіля.

Завдяки новому 918 RSR – і новій гоночній лабораторії - Porsche виводять гоночну гібридну концепцію на експериментальний рівень. У 918 RSR система інтелектуальних технологій "Porsche Intelligent Performance" фактично працює над подальшим значним вдосконаленням ефективності автомобіля в напружених умовах гоночного треку, в умовах обмеженого часу проходження кола, піт-стопів та надійності – ремесло, в якому Porsche демонструють успіх вже понад 60 років.

Повертаючись у ті дні, коли абсолютні перемоги на змаганнях Ле-Мана ще не були буденною справою для гоночного підрозділу Porsche, згадаємо, як пілоти Хельмут Марко та Гійс ван Леннеп були першими, хто перетнув фінішну лінію у 1971 році на 24-годинних класичних перегонах. Їхній купе Porsche 917 із коротким кузовом встановив рекорд під час проходження дистанції – 5335.313 кілометрів (3315.21 миль) із середньою швидкістю 222.304 км/год (138.13 миль на год). Рекорд не залишився вічним, проте, залишався таким протягом 39 років – саме до 2010 року. У той час 917 у кольорах Martini був також експериментом і обігнав свій час набагато вперед: рама з магнію встановила нові стандарти в області легких конструкцій Porsche.