Головна навігація
Меню

Традиції, технології та повернення: кольори Porsche 919 Hybrid

Штутгарт. У рамках офіційних попередніх випробувань відбудеться світовий дебют гоночних автомобілів Porsche для перегонів 24 години Ле-Мана 2015 року в індивідуальних кольорах. Три Porsche 919 Hybrid вперше з’являться у базових кольорах – червоному, чорному та білому.

Традиції. За кермом червоного прототипу під стартовим номером 17 будуть Тімо Бернхард (34 роки, Німеччина), Брендон Хартлі (25 років, Нова Зеландія) та Марк Веббер (38 років, Австралія). Номер їхнього автомобіля та колір – данина Porsche, який у 1970 році здобув першу з 16-ти на сьогоднішній день цілковитих перемог Ле-Мана. Жоден інший бренд не може похвалитися такою кількістю перемог у, як вважається, найбільш суворих та витривалих перегонах. Основний колір Porsche 917 KH “Salzburg Design” (його ще називають «короткий хвіст»), який виграв перегони 45 років тому, 14 червня 1970 року, був також червоним. Пілотами-переможцями тоді стали Ханс Херрманн з Німеччини, якому зараз 87 років, та Ричард Еттвуд з Великобританії, якому 75.

Технології. Чорний LMP1 під стартовим номером 18 – символ тісної технічної дружби між гоночним Porsche 919 Hybrid та суперспортивним автомобілем Porsche 918 Spyder, який також має гібридний привод. 4 вересня 2013 року 918-й чорного кольору встановив новий рекорд серед спортивних негоночних автомобілів, пройшовши більш ніж 20-кілометрове коло Північної петлі Нюрнбургринга за 6 хвилин 57 секунд. Пілотом-рекордником став 34-річний Марк Ліб з Німеччини. Саме Ліб цього року пілотуватиме чорний 919-й під час перегонів Ле-Мана – разом із Роменом Дюма (37 років, Франція) та Нілом Джані (31 рік, Швейцарія).

Повернення. Третє авто команди – білий гібрид 919 зі стартовим номером 19 – змагатиметься у перегонах Ле-Мана у кольорі, який Porsche вибрав для свого повернення до перегонів найвищого рівня після 16-річної відсутності. Білий, традиційний колір для гоночних автомобілів з Німеччини, матимуть також два Porsche 911 RSR, які братимуть участь у класі GTE Pro. В Ле-Мані третім 919-м керуватиме Ерл Бамбер (24 роки, Нова Зеландія), пілот «Формули-1» Ніко Хюлькенберг (27 років, Німеччина) та Нік Тенді (30 років, Великобританія).

Незважаючи на особливі кольори, вбрання трьох Porsche 919 Hybrid та двох Porsche 911 RSR має однакову філософію. Шасі всіх авто вкриті написом «Porsche Intelligent Performance». Ці три слова втілюють стрижневі прагнення бренду: максимізовану спортивність та найвищу продуктивність.

Ікони стилю та провокативне вбрання Ле-Мана

Вбрання гоночного автомобіля – наука як вона є. Воно має підкреслювати дизайн та пропорції і одночасно приховувати головні секрети дизайну, а також добре виглядати, коли автомобіль мчить на високій швидкості. У старі часи автомобілі фарбували, тепер же вони вкриті ультратонким матеріалом. Часто кольори та зовнішній вигляд автомобілів залежать від спонсорів та партнерів, як, наприклад, незабутні гоночні Porsche – учасники Ле-Мана в кольорах брендів Gulf, Martini, Mobil1, Rothmans або Shell.

Також все ще знаменитими є екстравагантні творіння від Анатолія Лапіна, латвійця за походженням, головного дизайнера Porsche. Для перегонів 1970 року ним був створений психоделічний пурпурно-зелений Porsche 917 «довгий хвіст», який швидко отримав прізвисько «хіпі».

Наступного року Лапін дозволив «свині» мчати. Рожевий 917-й відомий світу як «Sau» (нім. «Свиня»). Кажуть, це найчастіше фотографований гоночний автомобіль Ле-Мана усіх часів. За допомогою червоних ліній Лапін розмістив на ньому схематичні малюнки, які відображали різні частини тіла свині – наче на плакаті, який ви напевне зустрічали у м’ясній крамниці. Взагалі, це планувалось як справжня провокація, насправді ж виявилось сенсацією. Без такого вбрання 917-й би швидко забули, натомість він все ще залишається улюбленим автомобілем дітлахів, які відвідують музей Porsche у Цуффенхаузені.

А за 20 років до цих подій перший гоночний автомобіль Porsche, який брав участь у перегонах Ле-Мана, не мав жодних особливостей зовнішності – переможець 1951 року Porsche 356 SL мав голий алюмінієвий кузов. Однак він був першопрохідцем з точки зору конструкцій з легкою вагою та аеродинамічної ефективності.