Головна навігація
Меню

Porsche виграє Чемпіонат світу у заліку виробників завдяки черговій подвійний перемозі

Штутгарт. Завоювавши п'яту перемогу поспіль у Шанхаї, Porsche стає Чемпіоном світу. Вже передостання гонка сезону дозволяє стверджувати, що ніхто не зможе відібрати у юної команди з Вайссаху титул переможця у заліку виробників на Чемпіонаті світу з перегонів на витривалість FIA WEC. У Шанхаї переможцями шестигодинної гонки, яка приблизно дві третини часу проходила на мокрій трасі, стали Тімо Бернхард (Німеччина), Брендон Хартлі (Нова Зеландія) і Марк Веббер (Австралія). Їхні колеги по команді Ромен Дюма (Франція), Ніл Яні (Швейцарія) і Марк Ліб (Німеччина) посіли друге місце. Таким чином, це четверта подвійна перемога у сезоні і блискучий результат для команди Porsche.

Porsche з 308 очками випереджає Audi (238 очок) і Toyota (137 очок). Це тринадцятий чемпіонський титул у марафонських гонках для Porsche як виробника і перший, якщо рахувати з 1986 року. У період з 1964 по 1986 рік компанія Porsche дванадцять разів здобувала перемогу в Чемпіонаті світу для спортивних автомобілів.

Доля чемпіонського титулу у заліку пілотів вирішиться у фіналі сезону, 21 листопада в Бахрейні. Тут лідирують пілоти Porsche - Бернхард, Хартлі, Веббер - з 155 очками, випереджаючи тріо пілотів Audi, у яких зараз 143 очка.

Як проходила гонка для стартового номера 17:
Стартувавши з поул-позиції і відкривши гонку Брендон Хартлі після старту позаду сейфті-кара і відновлення гонки наприкінці четвертого кола зберігає своє лідерство. У фіналі 33 кіл він прямує на дозаправку і заміну шин. Умови траси дозволяють лише дощові шини. Команда Porsche використовує третій період «жовтих прапорів», що слідують один за одним, для чергового піт-стопа. Місце в кокпіті після 52 кіл займає Тімо Бернхард, на автомобіль знову ставляться дощові шини. Лідерство між тим захоплює Audi під номером 8. На 57-му колі Бернхарда обходить Audi під номером 7, а на 61-му колі ще й другий командний Porsche з Нілом Яні за кермом. Коли обидва Audi заправляються паливом, Бернхард йде другим позаду Яні. Ситуація не змінюється і після його піт-стопа в кінці 84-го кола. Бернхард відмовляється від заміни шин і скорочує розрив з Яні. На 101-му колі Яні поступається йому місцем, оскільки екіпаж під номером 17 виявився швидшим. У ранзі лідера гонки Бернхард після 115 кіл відправляється до боксу. За кермо сідає Марк Веббер і отримує проміжні шини з гладким протектором. По закінченні 132 кіл він змінює їх на сліки і зберігає лідерську позицію у гонці. Наприкінці 154 кола він заїжджає на свій останній піт-стоп для дозаправки, де заодно отримує і нові сліки. Після цього він наздоганяє Ромена Дюма на іншому Porsche, поки той ще раз заправляється паливом - і для Porsche 919 Hybrid під номером 17 шлях до перемоги відкритий.

Як проходила гонка для стартового номера 18:
Марк Ліб стартує з другої позиції і ненадовго виривається у лідери, поки у Хартлі виникають труднощі з режимом Boost, але потім його зачіпає Андре Лоттерер (Audi під номером 7). Ліб повертається до гонки на останній позиції, протягом п'яти кіл обганяє 25 автомобілів і знову підтягується до представників LMP1. Наприкінці 20-го кола він обходить Toyota під номером 2 і виявляється вже на п'ятій позиції. Після 33 кіл він відправляється на піт-стоп для дозаправки і знову отримує комплект дощових шин. Третій період «жовтих прапорів», що слідують один за одним, команда використовує для піт-стопа. Ліб передає кокпіт Нілу Яні, який продовжує рух на дощових шинах і спершу виходить на четверту позицію, але швидко покращує результат. Швейцарець спрямовується вперед і на 72-му колі вириває лідерство у Audi під номером 7. По закінченні 83 кіл Яні дозаправляється паливом, відмовляється від нових шин і зберігає лідерство. На 101-му колі він пропускає вперед Тімо Бернхарда, оскільки якраз в цей час відбувається перегрів гальм. Після 114 кіл Яні в кокпіті змінює Ромен Дюма, який продовжує гонку на проміжних шинах з гладким протектором. Помилка при обгоні на 126-му колі призводить до розвороту автомобіля. Після цього Дюма на деякий час стає третім, поки Audi під номером 7 не був змушений з'їхати на піт-стоп. Після 132 кіл Дюма змінює свої шини на сліки. Ненадовго він відкочується на четверте місце, потім після піт-стопів Audi і свого колеги по команді займає лідируючу позицію. Повернувшись зі свого останнього піт-стопа в кінці 162-го кола із заправкою паливом і без заміни шин, він приходить до фінішу другим.

Думки після гонки:
Фріц Енцінгер, керівник LMP1: «Буде потрібно, напевно, кілька днів, щоб повністю усвідомити, що ми зробили. У другому сезоні після Ле-Мана виграти ще й Чемпіонат світу у заліку виробника - це просто неймовірно. Через мінливих погодних умов за ці 6 годин ми пережили екстремальну напругу. Спасибі всім, хто працював на цю перемогу, у Вайссаху і в цілому в Porsche. Тепер ми докладемо всі наші зусилля, щоб привезти до Штуттгарту також і титул у заліку пілотів».

Андреас Зейдль, керівник команди: «По-перше, моя подяка всім колегам у Вайссаху і тут на трасі. Цей титул належить всім учасникам команди. Після складної гонки у Фудзі сьогодні ми, як команда, скоїли ще одне видатне досягнення. У будь-який момент і за будь-яких умов ми можемо покластися на наші шини від Michelin. Незважаючи на всі невдачі, з якими зіткнувся в першу чергу Porsche номер 18, ми не втратили холоднокровності. Трійка пілотів немислимим чином з останнього місця знову повернулася до гонки і боролася за перемогу. Екіпаж номер 17 продовжував гонку та з гідністю переміг. Наші механіки були сьогодні кращими на піт-лейн».

Александер Хітцінгер, технічний директор: «На другий рік перемогти в Ле-Мані і вже за гонку до кінця сезону стати Чемпіоном світу, і до того ж домінувати в кожній кваліфікації - більше не можна й бажати. Я невимовно гордий за нашу команду. Наша агресивність у ході розробки і абсолютна неприйнятність компромісів щодо динаміки, коштували нам певних ризиків. Незважаючи на це, ми вчасно довели Porsche 919 Hybrid до кондиції».

Пілоти Porsche 919 Hybrid (номер 17)

Тімо Бернхард (34 роки, Німеччина): «Ця гонка була багата подіями. Коли я під час періоду «жовтих прапорів» вступив до гонки, на трасі було досить багато води, і я їхав між обох Audi в хмарі з бризок. Мені потрібно було спершу зорієнтуватися, оскільки до тієї миті жодного кола по мокрій трасі мені тут зробити не довелося, і я не хотів занадто сильно ризикувати. Наш Porsche був швидкий, а коли траса підсохла - швидший за всіх. У мене була чудова позиційна боротьба з екіпажами Audi і з Нілом. Зрештою мені вдалося вийти у лідери. Сьогодні ми досягли нашої великої мети».

Брендон Хартлі (25 років, Нова Зеландія): «Мої обидва стінта на початку гонки пройшли чудово. Умови були непрості, насамперед, коли приблизно з 45-го кола знову посилився дощ. Видимість була дуже погана, і я зіткнувся з акваплануванням. Я змушений був їхати жорстко, так як ззаду насідали екіпажі Audi. Але я не допустив жодних помилок і зміг передати автомобіль Тімо, залишаючись на позиції лідера».

Марк Веббер (39 років, Австралія): «Те, чого досягла ця команда за такий короткий час, просто неймовірно. Я вже брав участь у досить професійних спортивних проектах і можу сказати, що це вражаюче - вийти на такий рівень і на другий рік домогтися таких результатів. Дуже складно побудувати такі автомобілі та вікенд за вікендом так успішно виступати. Концепція автомобіля дуже смілива, всі працювали з повною віддачою. Чемпіонський титул у заліку виробників - грандіозний успіх для Porsche. Величезне задоволення виступати в гонках за цю команду».

Пілоти Porsche 919 Hybrid (номер 18)
Ромен Дюма (37 років, Франція): «Це була божевільна гонка і грандіозний результат для Porsche. Автомобіль наших колег по команді прекрасно себе показав і по праву завоював сьогодні перемогу. Я змушений був ризикувати більше, ніж того вимагала необхідність, так як я позаду Марка зробив помилку, мене розвернуло, потрібно було наздоганяти».

Ніл Яні (31 рік, Швейцарія): «Після інциденту на першому повороті Марк професійно підтягнувся до лідируючої групи. Коли я його змінив, йшов сильний дощ. Видимість була погана, виникало аквапланування. Але автомобіль у таких умовах їхав чудово, я мав можливість атакувати і з четвертого місця вибився у лідери. Наприкінці першого стінта у мене виникли складнощі з перегрівом гальм. Це було досить проблематично, так як на мокрій трасі ніхто не хоче мати непередбачуваний гальмівний баланс. Були моменти, коли я майже злітав з траси. Так що нудним мій стінт не був».

Марк Ліб (35 років, Німеччина): «У мене був добрий старт, але на першому колі мене, на жаль, зачепили і виштовхнули з траси. Було складно знову завести автомобіль, це зайняло якийсь час. Потім я сильно відставав і намагався надолужити це відставання. На початку, дуже недовго, автомобіль їхав з недостатньою обертальністю, потім все було добре. Коли дощ пішов сильніше, стало ще краще».