Головна навігація
Меню

18 перемога Porsche у загальному заліку після драматичного фіналу в Ле-Мані

24 години Ле-Мана, LMP1

Штутгарт. 84-ті перегони 24 години Ле-Мана запам’ятаються своїм драматичним фіналом та 18-ою перемогою Porsche в загальному заліку. З опівночі дуель між Porsche і Toyota у 24-годинних перегонах у Ле-Мані загострилася до межі, але такого закінчення не очікував ніхто. За одне коло до фінішу Toyota ще виглядав як справжній переможець, але потім прототип зупинився на треку. Коло по тому на очах близько 263 000 глядачів перемога дісталася Porsche 919 Hybrid зі стартовим номером 2, яким управляли Ромен Дюма (Франція), Ніл Яні (Швейцарія) та Марк Ліб (Німеччина). Це ж тріо у 2014 році в Бразилії завоювало найпершу перемогу на прототипі потужністю 662 кВт (900 к. с.).

Цей успіх став для Porsche 18-ю перемогою в загальному заліку в найскладніших у світі автомобільних перегонах. Таким чином, один із найпрестижніших гоночних трофеїв другий рік поспіль залишиться в Цуффенхаузені Після минулорічної перемоги Ерла Бамбера (Нова Зеландія), Ніко Хюлькенберга (Німеччина) та Ніка Тенді (Великобританія) на 919 Hybrid команда Porsche виступала в якості чемпіона, який відстоює свій титул. Перша перемога в загальному заліку в Ле-Мані була завойована маркою Porsche 14 червня 1970 року. Тоді перемогли Ханс Херрманн і Річард Еттвуд на Porsche 917 KH (Kurzheck) Coupé.

Другий Porsche 919 Hybrid зі стартовим номером 1, за кермом якого один одного змінювали діючі чемпіони світу Тімо Бернхард (Німеччина), Брендон Хартлі (Нова Зеландія) та Марк Уеббер (Австралія), після довгого піт-стопа, обумовленого ремонтом, і подальшої гонки переслідування прийшов до фінішу на 13-му місці у загальному заліку. У класі LMP1 це тріо посіло п’яте місце. Таким чином, за сумою результатів команда Porsche забезпечила собі 71 очко для заліку виробників у чемпіонаті світу з перегонів на витривалість World Endurance Championship (WEC). У Ле-Мані дається вдвічі більше очок, ніж в інших восьми шестигодинних гонках чемпіонату світу. На даний момент Porsche лідирує в заліку виробників зі 127 очками, випереджаючи Audi (95 очок) і Toyota (79 очок). В особистому заліку пілотів лідери Дюма, Яні та Ліб тепер мають 94 очки і відповідно перевагу в 39 очок.

 

Як проходили перегони для Porsche в неділю після полудня: 

Марк Ліб, який знову і знову виходить у лідери після дуже спекотного чотириразового стінту, об 11:50 після 331 кола передає управління Porsche 919 Hybrid зі стартовим номером 2 Нілу Яні. Швейцарець заправляється паливом після 345, 359 і 373 кіл. Після 381 кола він навіть був змушений заїхати до боксу через прокол шини. Друге місце, здавалося б, гарантоване, поки прототип Toyota не зупинився на треку прямо перед фінальним колом.

Другий автомобіль команди зі стартовим номером 1, який спочатку лідирував, о 23:13 годині після 285 кіл через несправність водяного насоса і викликаних цим інших поломок був відкинутий на 39 кіл назад, об 11:20 приймає Марк Уеббер. Він заправляється після 298 і 311 кіл, перш ніж по закінченні 324 кіл його в кокпіті змінює Тімо Бернхард. Свій останній піт-стоп для дозаправки той виконує після 337 кіл і, врешті-решт, подолавши загальну дистанцію в 346 кіл, приходить до фінішу на 13-му місці в загальному заліку.

 

Цитати після гонки: 
Фріц Енцінгер, віце-президент LMP1: «По-перше, мені хотілося б висловити свою повагу до сенсаційного результату Toyota в цій гонці. Це була приголомшлива дуель. Перед фінішем ми вже налаштовувалися на друге місце, але несподівано команда Porsche завоювала другу поспіль перемогу в загальному заліку Ле-Мана. Я хочу подякувати нашій чудовій команді в Вайссаху і тут, у Ле-Мані, а також усім співробітникам і фанатам Porsche, які нас підтримували».

Адреас Зайдль, керівник команди: «Перш за все, хочеться сказати, що нашим колегам і друзям з Кельна фантастично не пощастило: програти гонку на останньому колі – такого не побажаєш жодному конкуренту. Але це спорт з усіма його злетами і падіннями, за це ми його і любимо. Нам довелося поборотися за перемогу. Нам було необхідно до самого кінця пресингувати Toyota і весь час йти на «повному газу». Пілоти теж були на межі. Швидкість, з якою лідер змінився, була екстремальною. З початку розробки і підготовки 919 Hybrid взимку ми провели сенсаційну командну роботу. Це стосується і колег у Вайссаху, і нашої команди тут. Я дуже радий за другий екіпаж, і так само сильно мені шкода пілотів з машини зі стартовим номером 1. Якби не поломка і подальший ремонт, вони також могли б поборотися за перемогу. Перемога в Ле-Мані – це головна подія в сезоні. І ми досягаємо цього результату вже вдруге за три сезони. Тепер наші погляди спрямовані вперед. Ми завоювали тут багато очок в особистому і командному заліках, і тепер хочемо відстояти обидва титули».

Пілоти Porsche 919 Hybrid під стартовим номером 1
Тімо Бернхард (35 років, Німеччина):
(9 гонок, перемога в загальному заліку в 2010 році, другий у загальному заліку в 2015 році, перемога в класі GT в 2002 році) 
«Найщиріші вітання нашим колегам з другого автомобіля і команді Porsche із заслуженою перемогою. Вони 24 години боролися за лідерство і в кінці були до нього дуже близькі. Одночасно я дуже співчуваю команді Toyota: так програти перегони – це дуже жорстоке розчарування. Але і нас щастя обійшло стороною. Дуже шкода Марка, Брендона і нашу команду. Адже хлопці зробили чудову роботу і після поломки повернули 919 Hybrid до перегонів. Нашому екіпажу цього року не дуже щастить, але ми це переживемо. Наша машина була швидкою, і після тривалого ремонту ми змогли легко йти в темпі трійки лідерів. При цьому нам вдалося в кінці завоювати очки в заліку виробників для Porsche. Наступного року ми повернемося. Я не здаюся і хочу повернутися сюди за перемогою для Porsche».

 

Брендон Хартлі (26 років, Нова Зеландія):
(4 гонки, другий у загальному заліку в 2015 році)
«Під час мого останнього стінту мені було важливо отримати очки в залік чемпіонату світу. Наш Porsche показав себе добре. Ми, зрозуміло, засмучені через проблему, яка сьогодні вночі відкинула нас так далеко назад. Але кожен учасник команди проявив бійцівський дух. І ми від усього серця бажали успіху нашим колегам по команді».

Марк Уеббер (39 років, Австралія):
(4 гонки, другий у загальному заліку в 2015 році, 1998 та 1999 роках без участі в гонці)
«Я пишаюся всією командою і особливо механіками, які так добре відпрацювали. Для мене було великою честю виступати в Ле-Мані за Porsche. Це був не наш день, у нас були проблеми з водяним насосом – це коштувало нам багато часу. Тімо і Брендон провели фантастичні перегони. В кінці ми дуже переживали за наших колег і дуже радіємо їхньому успіху і успіху Porsche. Але те, що сьогодні відбулося з Toyota, дуже важко прийняти і гідне великого жалю».

 

Пілоти Porsche 919 Hybrid під стартовим номером 2
Ромен Дюма (35 років, Франція):
(15 гонок, перемога в загальному заліку в 2010 році, 3-тє місце в загальному заліку в 2007 році, 5-те місце в загальному заліку в 2015 році, перемога в класі GTE в 2013 році)
«Зрозуміло, ми співчуваємо пілотам Toyota. Це були сильні перегони. Звичайно, якщо у тебе з’являється шанс виграти Ле-Ман, ти не скажеш: «Ні, дякую». І ми все ще не розуміємо, що тут сталося. Цього року регламент змінився, і тому кола були трохи повільнішими».

Ніл Яні (32 роки, Швейцарія):
(7 гонок: рекорд кваліфікації та 5-те місце в загальному заліку в 2015 році)
«Мені дуже шкода пілотів Toyota. Кожен гонщик знає, як важко буває в такій ситуації. Я не можу висловити словами свої відчуття від того, що ми виграли «24 години Ле-Мана». Це якийсь сюрреалізм. Ми провели хороші перегони з дуже невеликою кількістю помилок і максимально використовували всі можливості автомобіля. Ця перемога – справді щось особливе».

Марк Ліб (35 років, Німеччина): 
(10 гонок: 5-те місце в загальному заліку в 2015 році, перемоги в класах GTE 2013, GT2 2010 GT 2005)
«Це були непрості перегони з такою великою кількістю учасників і повільних зон. В кінці я залишався за кермом протягом чотирьох стінтів, що вимагало від мене максимального напруження сил. Уже перші три стінти були дуже складними через обгони та великий ризик. На останньому стінті мені довелося економити паливо, і до того ж почали здавати шини, перш за все на передній осі. Я зробив все що міг – тепер мені потрібно усвідомити, що сталося сьогодні».

 

Сервіси для преси: 
• Прямий репортаж із боксів LMP1 – на каналі Twitter @Porsche_Team. 
• Для отримання прес-релізів і фотоматеріалів, а також для доступу до архіву і відеоматеріалів представники засобів масової інформації можуть зареєструватися на https://presse.porsche.de.
• На https://presse.porsche.de/motorsport пропонується актуальний медіа-гід Porsche Motorsport.
• Відео доступні на каналі Porsche Vimeo і на Youtube.
• www.newsroom.porsche пропонує актуальні прес-релізи та іншу інформацію у вільному доступі.
• Офіційний додаток WEC у своїй основі безкоштовний, а за додаткову плату пропонується трансляція гонки в прямому ефірі. Бортові камери, фіксація часу і GPS-контроль інтегровані до безкоштовного додатку Porsche Motorsport.
• Актуальна інформація в Інтернеті: www.fiawec.com і www.24h-lemans.com.
• Цікава інформація про Porsche Motorsport пропонується на сайті porsche.de/FutureSportscar.