Головна навігація

Прес-релізи

Команда Porsche LMP готова до нелегкої боротьби за перемогу 24 годин Ле-Мана Команда LMP1 у передчутті перегонів 24 години Ле-Мана

Штутгарт. Зворотній відлік до початку головної події сезону майже завершився: 17-18 червня команда Porsche знову змагатиметься за найцінніший приз перегонів на витривалість, спробувавши вже третій рік підряд виграти перегони 24 години Ле-Мана. Їх найнебезпечнішим конкурентом на треку є Toyota. Японський автовиробник ще має спробувати виграти Ле-Ман. У 2016 році Toyota несподівано зійшла з дистанції буквально за лічені хвилини до завершення перегонів з технічних причин, а в 2017 році виставить на гонку три автомобілі проти двох автомобілів Porsche 919 Hybrid у вищому класі LMP1-H.

 

П’ять переможців у загальному заліку в команді водіїв Porsche

Першим розпочне перегони за кермом Porsche 919 Hybrid Ніл Яні зі стартовим номером 1 (33/Швейцарія), його змінять Андре Лоттерер (35/Німеччина) та Нік Тенді (32/Велика Британія). Троє водіїв мають на своєму сукупному рахунку 20 перегонів Ле-Ман та п’ять перемог у загальному заліку. Яні (8 стартів, 1 перемога в загальному заліку) є єдиним захисником титулу переможця Ле-Ман та діючим чемпіоном світу по перегонам на витривалість за версією FIA у 2017 році, а також власник рекорду в кваліфікаційному заїзді в Ле-Мані з 2015 року. Лоттерер (8 стартів, 3 перемоги в загальному заліку) проведе свої перші перегони Ле-Мана у складі команди Porsche після завершення успішної кар’єри з Audi. Тенді вдруге змагатиметься в класі LMP1 на автодромі Сарта. Він три рази виступав у класі GT та відзначив 17-ту перемогу Porsche в загальному заліку в якості новобранця команди LMP1 у 2015 році.

 

 

Екіпаж другого автомобіля – Ерл Бамбер (26/Нова Зеландія), Тімо Бернхард (36/Німеччина) та Брендон Гартлі (27/Нова Зеландія) – має в сукупності 17 стартів у Ле-Мані та дві перемоги в загальному заліку. Бамбер (2 старти, 1 перемога в загальному заліку) став переможцем у 2015 році разом з Тенді, коли він теж був новачком команди LMP1. У 2016 році він змагався за Porsche у класі GT. Найбільш досвідченим з цього тріо є Бернхард: на його рахунку десять стартів у Ле-Мані, вперше у 2002 році за Porsche в категорії GT, при цьому під час свого дебюту він переміг у своєму класі. З 2010 року його ім’я також було вигравірувано на трофеї за перемогу в загальному заліку, коли пілот заводської програми Porsche був відданий в оренду Audi. Гартлі (5 стартів) ділив кабіну водія з Бернхардом, починаючи з 2014 року і, можливо, є самим нетерплячим з усіх пілотів, бо велика перемога в Ле-Мані до сих пір вислизала з його рук.

 
 

Змагання проти часу, проти стихій та проти Toyota

«Ле-Ман 2017 буде надзвичайно складним перегонами, можливо, навіть ще швидшими, ніж у 2016 році», говорить Фрітц Ензінгер у повному усвідомленні великої битви. Віце-Президент LMP1 підтверджує: «Це буде не лише двобій з командою Toyota. Найскладнішим викликом у Ле-Мані є самі перегони. Ви завжди повинні враховувати 5000 кілометрів, які необхідно подолати вдень і вночі у мінливих погодних умовах та на швидкості понад 330 км/год, постійно обганяючи та випереджаючи конкурентів. Немає жодних гарантій успіху, і ситуація може змінитися в будь-який момент. Ви маєте шанс виграти головний приз у Ле-Мані, лише повністю підготувавшись заздалегідь, за умови роботи без збоїв та проведення гонки без інцидентів».

 

Керівник команди Андреас Зайдль додає: «Ле-Ман – це найскладніші перегони у світі не лише через велику дистанцію. Ви повинні контролювати себе та економити ресурси протягом всього заходу. Він триває протягом двох тижнів, і весь цей час команда з 90 людей тісно співпрацює в обмеженому просторі та в умовах великого навантаження. Вони разом переживають злети і падіння. Скажімо, в суботу о 15:00 кожен член команди – механік, водій чи будь-хто з команди – повинен бути фізично та морально готовим до перегонів. Саме в цей момент важливо виконати все, чого ми навчилися та що практикували. Ми зробили все, щоб бути з технічної та з оперативної точки зору підготовленими до Ле-Ману. Автомобіль Porsche 919 Hybrid, наш сильний водійський склад та вся команда готові задати жару своїм конкурентам».

Porsche 919 Hybrid

Porsche 919 Hybrid був значно модернізований для участі в чемпіонаті 2017 року. Від 60 до 70 відсотків компонентів прототипу Ле-Мана – це нові розробки. Це особливо стосується області аеродинаміки, шасі та двигуна внутрішнього згоряння. Тим не менш, силовий агрегат залишається в принципі незмінним. Інноваційний гібридний гоночний автомобіль розвиває потужність системи близько 900 к.с. (662 кВт) завдяки компактному дволітровому V-подібному 4-циліндровому двигуну з турбокомпресором (близько 500 к.с./368 кВт) та двом різними системам рекуперації енергії – енергії гальмування з передньої вісі в поєднанні з енергією вихлопної системи. Двигун внутрішнього згоряння приводить задню вісь, а електромотор – передню вісь з виходом більш ніж 400 к.с. (294 кВт). Електрична енергія, що надходить з передніх гальм та вихлопної системи, тимчасово зберігається у літій-іонній батареї з рідинним охолодженням.

 

Чемпіонат світу

24-годинні перегони є третім з дев’яти раундів Чемпіонату світу FIA на витривалість 2017 року. Після перших двох шестигодинних гонок (на трасах Сільверстоун і Спа) команда Porsche набрала 61 очко та посідає друге місце в заліку конструкторів після Toyota (69,5 очок). У водійському заліку команда Бамбер/Бернхард/Гартлі (33 очки) посідає друге місце, а тріо Яні/Лоттерер/Тенді – третє (28 очок). Ведучий дует Toyota має на своєму рахунку 50 очок.

Історія успіху

Ще в 1970 році Porsche вдалося завоювати свою першу та довгоочікувану перемогу в загальному заліку в Ле-Мані. До 1998 року команда перемагала ще 15 разів, але після цього Porsche відмовилася від змагань у категорії вищого класу на 15 років та здобула лише декілька перемог у класі. У 2011 році компанія Porsche прийняла рішення повернутися з прототипом. Новий регламент з ефективності Чемпіонату світу на витривалість пропонував саме те, до чого прагнула команда Porsche в автоперегонах вищого класу: платформу для досліджень та розробок технологій майбутнього для дорожніх автомобілів.

 

2012 та 2013 роки були присвячені підготовці. У Центрі досліджень та розробок Porsche у Вайссаху недалеко від Штуттгарта з’явилися нові виробничі потужності. Фрітц Ензінгер зібрав команду, яка сьогодні налічує 260 висококваліфікованих спеціалістів. Вони створили перший гібридний автомобіль Porsche 919 Hybrid – абсолютно новий автомобіль на основі гібридних технологій, які ще відносно недавно були невідомими. Перші дні були тяжкими, але команді вдалося досягти значного прогресу.

2014 рік став дебютним сезоном для автомобіля, який на сьогодні залишається найбільш інноваційним гоночним автомобілем у світі. Під час своєї першої спроби в Ле-Мані за 20 годин участі в перегонах 919 Hybrid вирвався вперед, але через дві години зійшов з дистанції через відмову двигуна. У 2015 році команда Porsche створила третій 919 Hybrid для команди Ерла Бамбера (Нова Зеландія), Ніко Хюлькенберга (Німеччина) та Ніка Тенді (Велика Британія), і це було перше тріо новачків LMP1, які здобули 17-ту перемогу в Ле-Мані в загальному заліку для Porsche – першу перемогу з 1998 року. Минулого року команда Porsche здобула повторну перемогу в загальному заліку завдяки Ромену Дюма (Франція), Нілу Яні (Швейцарія) та Марку Лібу (Німеччина) після багатогодинної дуелі з командою Toyota.

 
 

Графік для команди Porsche LMP

Субота, 17 червня (час СЕТ):
09:00-09:45 – Розігрів
14:22 – Початок церемонії старту перегонів
15:00 – Початок перегонів

ТБ та пряма трансляція

Слідкувати за перегонами 24 години Ле-Мана можна на різних міжнародних ТБ-каналах у всьому світі. Детальна інформація по кожній окремій країні доступна на сайті https://newsroom.lemans.org/24-heures-du-mans-en/ (кнопка “TV Distribution” у розділі завантажень).

Веб-сайт Porsche: www.porsche.com/lemans пропонує спеціальну 24-годинну веб-трансляцію з активними бортовими камерами з кабін пілотів. Крім того, відеотрансляція включатиме цікаву телеметричну інформацію про поточний стан автомобілів. Додатково веб-сайт включає активний секундомір та активні турнірні таблиці, а також зображення та відео з перегонів Ле-Мана.

Facebook: В суботу о 15:00 (16:00 за київським часом) старт гонки буде в прямому ефірі з найкращої камери на борту 919 Hybrid на сайті www.facebook.com/porsche

Додаток: Офіційний додаток WEC можна завантажити безкоштовно з розширеною платною версією, що включає повну пряму трансляцію та повний розклад перегонів 24 години Ле-Мана. Пряма трансляція озвучена та включає живі інтерв’ю.

 

Факти та цифри:

  • З 2015 року Ніл Яні є власником рекорду в кваліфікаційному заїзді на діючому компонуванні треку (13,629 км). Того року невдовзі після 22:00 у кваліфікаційному заїзді у середу він показав час проходження кола 3:16,887 хвилини на своєму 919 Hybrid. Середня швидкість склала 249,2 км/год.
  • Найшвидше в історії кваліфікаційне коло подолав Ганс-Йоахім Штук у 1985 році на Porsche 962 C за 3:14,800 хвилини (з середньою швидкістю 251,815 км/год). У 1990 році були встановлені шикани (послідовність тісних звивистих поворотів), щоб розбити довгу пряму Mulsanne. На діючому треку, щоб побити рекорд Штука, необхідно буде подолати коло менш ніж за 3:14,843 хвилини.
  • Найшвидший загальний час кола, протягом подолання якого сталися 84 події, був встановлений Джекі Олівером під час тестового заїзду в 1971 році. На той час довжина треку складала 13,469 км, і пілот подолав його на своєму Porsche 917 за 3:13,6 хвилини (з середньою швидкістю 250,457 км/год). У тому ж році він пройшов найшвидше гоночне коло за 3:18,4 хвилини (з середньою швидкістю 244.387 км/год).
  • У 2016 році автомобіль Porsche став 15-м замикаючим переднього ряду в Ле-Мані, коли Ніл Яні зайняв 18-ту поул-позицію для команди Porsche (3:19,733 хвилини) разом з Тімо Бернхардом, який став другим у кваліфікації (3:20,203 хвилини).
  • Найдовшу дистанцію перегонів подолав екіпаж Тімо Бернхард/Ромен Дюма/Майк Рокенфеллер у 2010 році завдяки перемозі в загальному заліку для Audi, загалом 5.410,713 км (397 кіл, з середньою швидкістю 225,228 км/год).
  • Дистанція перегонів, яку подолав переможець – Porsche 919 Hybrid у 2015 році, склала 5.382,82 км (395 кіл, з середньою швидкістю 224,2 км/год). У 2016 році автомобіль-переможець Porsche подолав 5.233,54 км (384 кіл, з середньою швидкістю 216,4 км/год).
  • Найвищої максимальної швидкості автомобіля 919 під час перегонів 2016 року досяг Брендон Гартлі – 333,9 км/год по прямій Mulsanne на 50-му колі. Найдовша фаза прискорення починається після Tertre Rouge на прямій Mulsanne та складає 1.940 метрів.
  • Сама жорстка гальмівна зона знаходиться в кінці прямої Mulsanne, коли водіям необхідно сповільнитися на 200 км/год на дистанції всього 190 метрів.
  • 24-годинні перегони включають 21 поворот (9 поворотів вліво, 12 поворот вправо).
  • Найшвидші з них – це Porsche Curves, який пілоти автомобіля 919 Hybrid проходять на швидкості 245 км/год.
  • Для того щоб пройти найкрутіший поворот, Arnage, водії сповільнюються до 85 км/год.
  • 9,2 км з 13,6 км кола – це, як правило, дороги загального користування.
  • Під час кваліфікації всі 180 водіїв повинні пройти принаймні 5 кіл у темряві.
  • Ніч Ле-Мана 2017 року – одна з найкоротших ночей року: сонце сідає в суботу о 22:00 та знову піднімається в неділю о 6:00 ранку.
  • У звичайному режимі перегонів автомобіль Porsche 919 Hybrid повинен заправлятися кожні 14 кіл (максимум) та близько 30 разів протягом перегонів.
  • Максимальне споживання пального на коло (13,629 км) складає 4,3 літри. Максимальна кількість електричної енергії з систем рекуперації, яку дозволено використовувати, складає 8 мегаджоулей (2,22 кіловат-годин).
  • Заправку та зміну коліс дозволено виконувати тільки послідовно, а не одночасно. Під час зміни коліс можуть одночасно працювати тільки чотири механіки, які використовують лише один пневматичний пістолет. Це займає більше часу, ніж, наприклад, на перегонах Формули-1.
  • Водії, як правило, міняються тільки при зміні шин. У нічний час вони міняються чотирикратно, що означає, що час перебування за кермом складає більше трьох годин підряд.
  • Під час гонки кожен водій має провести за кермом як мінімум шість годин в цілому. Жоден водій не має права проводити за кермом більше чотирьох годин підряд протягом шестигодинного періоду. Жоден водій не має права проводити за кермом більше 14 з 24 годин.
  • У зв’язку з довжиною треку в Ле-Мані працюють три автомобіля служби безпеки.
  • Обладнання, яке команда може взяти з собою на трек, включає запасне шасі, чотири двигуни внутрішнього згоряння, чотири передні коробки передач, чотири задні коробки передач, шість передніх і шість задніх секцій, 60 дисків і більше 100 радіостанцій та гарнітури.
  • Можна використовувати різні типи шин: три комплекти гладких шин для сухої погоди, гібридні шини (також без профілю, але з більш м’яким покриттям) для змішаних погодних умов та спеціальні шини на випадок дощу.
  • Очікується, що перегони в Ле-Мані відвідають більше 260 000 глядачів і близько 1400 представників преси (журналісти, фотографи, телевізійні та інтернет-ЗМІ).

 

Всі очки: http://www.fiawec.com/courses/classification.html  

Всі результати: http://fiawec.alkamelsystems.com  

Фото- та відеоматеріали по 24 годинах Ле-Мана і чемпіонатів WEC доступні для акредитованих журналістів в базі даних Porsche для преси (https://presse.porsche.de). Канал в твіттері @PorscheRaces пропонує найостаннішу інформацію і фотографії, присвячені Porsche Motorsport, з гоночних трас по всьому світу. Отримати доступ до цифрового медіа-гіду Porsche Motorsport Media Guide можна за адресою https://presskit.porsche.de/motorsport. Додаткові матеріали доступні на новинному порталі Porsche Newsroom (http://newsroom.porsche.de), який є інноваційною платформою комунікації Porsche.

Активні трансляції з перегонів можна побачити на сайті www.porsche.com/fiawec

Відеоновини також можна переглянути на сайті www.vimeo.com/porschenewsroom 

15.06.2017