Головна навігація
Меню

E-Performance Magazine

«Будь сміливим, вирушай в дорогу, отримай нові відчуття!».


 

Джерела енергії.

Професор д-р Гюнтер Шух та його бачення електромобільності.

 

 

Є люди-мрійники, а є люди-першопрохідці. Що ж їх відрізняє? Першопрохідці не мріють про майбутнє, вони цілеспрямовано рухаються вперед, йому назустріч. Гюнтер Шух і є один з таких першопрохідців. І не тільки тому, що з його зростом 2,03 метри йому призначено долею цілеспрямовано рухатися вперед. Він замінив весь парк службових автомобілів німецької поштової служби на повністю електричні транспортні засоби, а його особистий електричний автомобіль був зроблений на одному з найсучасніших заводів світу. Він як ніхто інший розуміє, як електромобільність буде розвиватися в найближчі роки. Саме тому ми і зустрілися з ним, щоб детально все це обговорити.

В місці, де колись збирали та паяли телевізори для європейського ринку, відбулася маленька сенсація - з’явився електричний автомобіль для пересування на невеликі відстані, який неодмінно стане відчутною економією для вашого гаманця. Це місце знаходиться в Німеччині. Фабрика, що базується на концепції Індустрія 4.0 з мережею п’ятого покоління та транспортні візки з функцією автопілота. Ви напевно уявили повний цех роботів? Зовсім ні. Натомість, 140 працівників, працюючи в одну зміну, скоро будуть випускати 10 000 автомобілів в рік. Ця фабрика була сконструйована та зведена Гюнтером Шухом, професором в Рейнсько-Вестфальському технічному університеті в місті Аахен, який досяг значних висот у механічному будівництві та інженерії. Навесні почнеться продаж перших автомобілів серійного виробництва. Тож професор не тільки займається дослідницькою роботою, а й впроваджує її в практику. Це і не дивно, адже професор завжди керується виключно своїм власним баченням речей.

 

Porsche представляє E-Performance – найкраще поєднання двох світів, яке задовольнить як шанувальників спортивних автомобілів так і першопрохідців в світі електромобілів,

Професор д-р Гюнтер Шух.

Професоре Шух, якщо хтось захоче з вами зустрітися, існує як мінімум три офіси, де вас можна знайти.  Перший – на території університету, другий – це штаб-квартира вашої компанії e.GO Life, і третій – на фабриці. Хто ж ви насправді: професор чи підприємець?

Мене часто питають Ви підприємець чи Ви професор. Я завжди відповідаю: Так. Мені подобаються обидві ролі. Дослідник, який прагне втілювати винаходи в життя та застосовувати знання на практиці, користується повагою у студентів. І навпаки, підприємець, який цікавиться теорією – корисне поєднання, адже воно дозволяє діяти більш раціонально та логічно. А що стосується електромобільності - вона зараз користується надзвичайним попитом.

Вам вдалося застосувати ваші знання у всіх сферах компанії e.GO Life. Як це виглядає на практиці?

Ми побудували абсолютно нову фабрику практично з нуля, так само як ви це зараз робите для автомобіля Taycan. В нашому випадку, фабрика - це ідеальне втілення концепції Індустрія 4.0. Всі процеси відбуваються максимально точно, адже майже всі вони підтримуються ІТ системами. Завдяки цьому робота приносить більше задоволення, робітники не відчувають такого стресу, як при традиційному виробничому процесі. Нам вдалося досягти таких результатів завдяки дослідницькій роботі, яка тривала протягом десяти років. Спочатку ми встановили подібне виробниче обладнання в лабораторії на території Рейнсько-Вестфальського технічного університету, а вже коли була заснована компанія e.GO Life, ми просто перенесли цей виробничий процес сюди. Він не має нічого спільного з «виробничим пеклом», як більшість людей собі уявляє, а більше нагадує райський куточок – особливо для мене, як для інженера-науковця.

 

«Це не «виробниче пекло», а скоріше райський куточок».

 
 
 

Але продукція, яку ви випускаєте важлива не менше ніж самі умови виробництва. Ви довго не могли знайти потрібний електромобіль, тож Ви вирішили побудувати його власноруч?

Звичайно, мені відомий вислів Феррі Порше, на який ви натякаєте. І він справді був для нас провідним орієнтиром. Однак, це не був автомобіль, про який я мріяв, скоріше - це автомобіль в якому є нагальна потреба. Мені здається, що електромобільність вкрай необхідна, особливо в містах. Адже вона може внести важливий вклад не тільки що стосується скорочення викидів CO2, а також скорочення викидів NOx. Саме тому так необхідно налагодити масове виробництво та зробити електромобілі максимально доступними. Я працював над створенням «доступного автомобіля» майже 25 років. Для мене доступність означає будування автомобілів на модульній основі зі зменшенням кількості об’єктів капітального виробництва.

В результаті була заснована компанія GO Life?

Саме так. При створенні автомобіля ми були націлені на міський ринок, адже автомобілі невеликих розмірів з невеликим об’ємом батареї набагато дешевші в обслуговуванні зважаючи на їх обмежене використання. На початку нам ніхто не вірив. Були часи, коли ми самі собі не вірили. Та зараз ми з гордістю можемо сказати: у нас все вийшло. І що радує найбільше, під час керування автомобілем e.GO Life по міськім дорогам, ви не відчуваєте жодних обмежень. В перегонах зі світлофора  є всі шанси залишатися на рівні з Porsche. Як мінімум перші 30-40 метрів.

 

Ще одна помітна особливість автомобіля e.GO Life, його подібність до автомобіля 911, особливо спереду. Це збіг чи так було задумано?

Те, що передня частина автомобіля e.GO Life нагадує 911 - це не просто збіг. Всі знають, що я шанувальник Porsche, тож я дав нашому італійському дизайнеру завдання знайти подібні дизайнерські рішення, особливо що стосується передньої частини. Дружній погляд фар та невеликі виступи над ними як у 911 – це не випадковість, такі дизайнерські рішення були прийняті свідомо. Дружня передня частина має багато спільного з дизайном Porsche. І я з готовністю визнаю, що це не випадковість.

  

Знайомі вигини: передня частина автомобіля e.GO Life нагадує поціновувачам Porsche та іншим шанувальникам легендарний 911 – і це не просто випадковість, як визнає Гюстав Шух.

«В перегонах зі світлофора ви майже на рівні з Porsche. Як мінімум перші 30-40 метрів».

 

Ваші відносини з Porsche – це не тільки захоплення дизайном автомобілів.

Ви вірно помітили. Одним з моїх перших дослідницьких досягнень було винайдення варіативного адміністрування. Тож першу свою компанію я заснував ще коли вчився в університеті. Я представив свою концепцію колишньому віце-президенту компанії Porsche Венделіну Ведекінгу. Він одразу ж збагнув її актуальність та створив відповідний постійний відділ в Porsche. Потім я проводив регулярні лекції на цю тему, які особливо користувались популярністю, якщо місцем проведення була компанія Porsche, особливо коли Венделін Ведекінг відвідував їх особисто. Під час такої кооперації я зрозумів, що всупереч очікуванням тільки но випущений новенький 996 ідеально мені підходить. Ці відчуття, коли я сидів в салоні спортивного автомобіля і попри свій зріст почувався досить комфортно, заохотили мене купити мій перший автомобіль Porsche. Це було досить дорогою покупкою для мене на той час, адже я був простим університетським викладачем і тільки починав свій шлях підприємця. Так все і почалося: один раз Porsche, назавжди Porsche.

  

Ви професор по організації,  технологіям та управлінню виробництвом. Чи Porsche вплинуло і на ці сфери вашого життя?

Звичайно. Porsche безперечно є еталоном для автомобільної індустрії, особливо що стосується організації та технологій. Щоб дослідницька робота була успішною, дуже важливо працювати з найкращим  наявним матеріалам. Компанія Porsche завжди рада співпраці з дослідницькими закладами, в нас вийшла чудова співпраця. В нашому бізнесі велика кількість осіб, які співпрацювали з Porsche.

  

 

Porsche відсвяткував сімдесятиріччя спортивних автомобілів у 2018 році. Вашій компанії e.Go Life всього чотири роки. Чи ви бачите себе як стартап?

Ми молода компанія, але темпи нашого розвитку просто шалені. Часто термін «стартап» вживають, щоб виправдати діяльність яка здійснюється непрофесійно. Для нас це неприпустимо. З самого початку наш підхід полягав у здійсненні діяльності на виключно професійних засадах. Це стосується всіх виробничих процесів, елементів автомобілів та питань безпеки. Ми розвиваємось дуже швидко. Дехто вважає, що динаміка нашого розвитку відповідає динаміці наших автомобілів.

«В мене немає сумнівів, що Taycan буде приголомшливим автомобілем».

І знов повертаємось до радостей керування. Як ви вважаєте, чи керувати Taycan буде так само приємно як і 911?

Я знаю, що багато людей в цьому сумніваються, адже більше не буде легендарного ревіння мотору. Але я вже маю досвід керування електрокаром та можу з упевненістю сказати, що це достойний замісник. Ревіння мотору замінити не вдалося, але серед характеристик якісно спроектованого електричного автомобіля є декілька цікавих особливостей, які можуть скласти конкуренцію. Гігантський крутний момент при старті з місця – це просто приголомшливі відчуття.  Відчувається надзвичайна потужність, яка дарує незрівнянне задоволення від керування автомобілем Taycan, особливо під час прискорення. Taycan також має низько розташований центр тяжіння, що гарантує неймовірну керованість. Ці дві особливості настільки потужні, що кожний, хто хоч раз їх відчує, більше не буде сумувати за ревінням мотору. Я впевнений, що емоції вас переповнять.

 

Ви настільки в цьому впевнені, що скористалися програмою опційного депозиту. Чому ви прийняли таке рішення?

Я обдумував таку можливість під час конгресу щодо електромобілів минулого року, коли я побачив Mission E та відвідав виступ вашого генерального директора Олівера Блума. Коли я почув про цілі створення та технічні характеристики автомобіля Taycan, та знаючи компанію Porsche дуже добре, я зразу відчув впевненість в тому, що це буде бездоганний автомобіль. Моя єдина турбота була, заволодіти таким автомобілем. В мене не було сумнівів, що це буде вражаючий автомобіль. Я відразу ж вніс заставу. Я завжди радий чути будь-яку інформацію про новий автомобіль, яка поступово починає просочуватися в широкі кола.

Електромобільність поступово набирає популярності. Автомобілі Taycan та e.GO Life – це тільки початок. Але як ви уявляєте майбутнє електромобільності? Як ми будемо добиратися з пункту А в пункт Б в 2030 році?

Всупереч багатьом передбаченням, автомобілі продовжують відігравати важливу роль у нашому житті. Легкові автомобілі не замінять на щось кардинально інше. Цього не станеться. Але станеться інше, ми більше не зможемо дозволити собі їздити в центрі міста в особистих автомобілях, кожний в своєму окремому. Це унеможливлять корки, затори та шкідливі викиди.

Якщо б ми подорожували зі Штутгарта до Аахена в електромобілі, то на нашому шляху зарядних станцій зустрічалося б набагато менше ніж бензинових колонок. Чи зараз достатньо можливостей для підзарядки електромобілів?

Те, що мають намір зробити основні постачальники електроенергії разом з представниками автомобільної промисловості наступні два чи три роки, має розвіяти всі сумніви щодо доступності зарядних станцій, коли ви їдете за кермом повністю електричного автомобіля.

А чи  електростанції в змозі забезпечити електрикою ці зарядні станції та задовольнити потреби кожного споживача, якщо всі раптово пересядуть на електрокари?

Так, вони справляться. Про це можна не хвилюватися. Постачальників електроенергії  зовсім не хвилює, що електрокари стрімко набирають популярність. Навпаки, вони з радістю будуть продавати більший обсяг електроенергії, яку вони інколи виробляють з надлишком.

«Це не погано і не комічно, це - справжнє задоволення.»

Запас ходу електромобілів викликає найбільше сумнівів, особливо з порівнянням з автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння. Чи справді запас ходу недостатній для щоденного використання?

Запас ходу електромобілів насправді не такий вже і маленький для їх практичного використання. Але, на жаль, серед водіїв існує інша думка. Вони думають, що запас ходу недостатній. Вони бояться, що автомобіль зламається, а також, що запасу ходу не вистачить, якщо вони змінять пункт призначення.  Єдиний спосіб розвіяти цю хибну думку, це дати людям можливість відчути на власному досвіді як автомобіль реально поводить себе при експлуатації.

Тож на вашу думку, які проблеми можуть виникнути на шляху розвитку електромобільності?

Найбільше мене хвилює той факт, що ми як суспільство і перш за все як споживачі не наважуємось дійсно прийняти та дійсно впровадити зміни, що стосуються мобільності. Все що я можу додати: «Проїдься на за кермом електромобіля. Спробуй і ти зрозумієш, що в цьому немає нічого поганого чи комічного – це справжнє задоволення». Мене дуже непокоїть, що дехто вважає електромобіль ознакою невдах. Але так не має бути. Навпаки, як вже довели автомобілі e.GO Life та Taycan, електрокари дарують багато позитивних емоцій. Як зазначив один з наших перших покупців: «Я звичайно не експерт, але світ має змінюватися, має покращуватися. Тож я просто слідую цій течії.» Ми ніколи не станемо переможцями,  якщо будемо жити в очікуваннях. Але нам це вдасться, якщо ми почнемо діяти, зробимо якийсь крок – і саме зараз найсприятливіший час для цього кроку. Прискорення, задоволення від керування та надзвичайна керованість – поєднання, яке зустрічається не часто.

 

Професор д-р Гюнтер Шух заснував компанію e.GO Mobile,  яка займається виробництвом електрокарів, у 2005 році. Дослідно-конструкторський відділ компанії e.GO Life, що знаходиться на території Рейнсько-Вестфальського технічного університету в місті Аахен, отримує користь від унікальної мережі науково-дослідних об’єктів університету та наявності близько 360 технологічних компаній. Жвава команда працює над ефективними, економічними та орієнтованими на споживача електрокарами для використання в умовах місцевого транспортного сполучення. Що стосується серійного виробництва, компанія e.GO Mobile AG запустила новий завод в рамках концепції Індастріал 4.0 в місті Аахен, район Роте Ерде, у березні 2019 році.

«На мою думку, електромобільність має бути доступна якнайшвидше для всіх автомобілів.»

Німеччина відома всьому світу, як країна автомобілів. Але не з точки зору електромобільності. Чи існує цьому виправдання?

Ні, найбільш авторитетні у світі інформаційні центри щодо гібридних електромобілів знаходяться в Німеччині. Саме на даний момент. Наразі ми маємо  докласти всіх зусиль, щоб епіцентр електромобільності, яка є екосистемою для повністю електричних автомобілів, знов перемістився сюди, в Німеччину, країну автомобілів. І нам це вдасться - це моє глибоке переконання.

Чи в найближчому майбутньому є місце спортивним автомобілям?

 Якось колишній генеральний директор Porsche зазначив, що з практичної точки зору спортивні автомобілі нікому насправді непотрібні, особливо Porsche. Але коли такий автомобіль у вас з’являється, ви більше не можете без нього прожити. Тому багато водіїв, які вже володіли таким авто, випробували його на власному досвіді, відчули всю його принадність, вже не уявляють свого життя без нього.

Між концепцією минулого та щоденним виробництвом тут і зараз очевидним стає той факт, що одна з причин електрифікації автомобілів, хоча й далеко не остання, - це розсудливість. Мрії та фантазії також відіграють важливу роль. Наприклад, мрії інженера-науковця, який прагнув показати, що в Німеччині можливо налагодити виробництво доступного електромобіля. Чи мрії інженерів та дизайнерів, які знов переусвідомили й перевинайшли спортивний автомобіль.

 

10.07.2019