Головна навігація
Меню

Прес-релізи

10 років Porsche Panamera: спортивний седан преміум класу першопроходець серед гібридів.

 

Штутгарт. Десять років тому компанія Porsche вийшла в абсолютно новий для себе сегмент ринку. Виробник спортивних автомобілів представив свою першу модель у кузові седан - Porsche Panamera Gran Turismo у квітні 2009 року. На відміну від інших автомобілів преміум класу, ця модель поєднує потужність спортивного автомобіля із розкішшю та універсальністю автомобіля для щоденних подорожей. Від початку Porsche планував виробляти 20 тисяч одиниць на рік, проте лінійка Porsche Panamera давно перевищила всі сподівання: на сьогодні вироблено понад 235 тисяч автомобілів.

«В якості технологічної платформи для інновацій, що пізніше були передані іншим моделям, Porsche Panamera відіграв важливу роль у формуванні останніх десяти років історії бренду, – пояснює Міхаель Штайнер, член Правління з Досліджень і Розвитку.Наразі, завдяки гібридним варіантами двигунів з високими експлуатаційними характеристиками, ця модель є перш за все новатором з електромобільності в компанії Porsche».

Перший чотиримісний прототип Porsche базувався на моделі Porsche 356.

Porsche для чотирьох – впродовж понад 70 років історії компанії інженери Porsche поверталися до цієї ідеї. У 1950-х роках вони розробили комфортний чотиримісний автомобіль на базі моделі Porsche 356. Модель Porsche 530 мала подовжену колісну базу, більші двері та піднятий дах позаду. Згодом були інші, в тому числі чотиридверний прототип на базі Porsche 911, а у 1980-х – подовжені варіанти Porsche 928. Феррі Порше користувався одним з таких у якості приватного автомобіля. У 1988 році компанія Porsche зробила нову спробу з моделлю Porsche 989: чотиридверне купе із достатнім простором на задніх сидіннях. Потужність приводу забезпечував двигун V8, розташований попереду. Елементи дизайну Porsche 989 пізніше були додані до Porsche 911 покоління 993. Проте, як і всі подібні концепти до нього, зразок Porsche 989 так і залишився прототипом.

Porsche Mirage, Porsche Meteor та Porsche Phantom: зелене світло для Porsche Panamera.

На початку нового тисячоліття компанія Porsche провела маркетингові дослідження, проаналізувала конкурентів та вирішила розробити чотиридверний хетчбек. До специфікацій були включені видатна динаміка керування, значний простір салону та впізнавана зовнішність Porsche. Віце-президент з дизайну Porsche Міхаель Мауер додає: «Ми хотіли збудувати чотиримісний спортивний автомобіль зі стрімкою лінією даху, великим багажником і кузовом хетчбек». В процесі розробки з’явилося три копцепти: Porsche Mirage, Porsche Meteor та Porsche Phantom. В результаті розробники використали елементи з усіх трьох модифікацій та створили абсолютно нову модель – Porsche Panamera. Натхненням для її створення були мексиканські перегони на витривалість «Carrera Panamericana» (Панамериканські перегони).

Високо в Шанхаї: світова прем'єра.

Перша офіційна поява Porsche Panamera 19 квітня 2009 року була вражаючою: компанія Porsche запросила ЗМІ зі всього світу на прес-конференцію на 94-й поверх Світового фінансового центру в Шанхаї. Porsche Panamera завантажили вертикально до вантажного ліфта за допомогою спеціально обладнання. На це 60 працівникам знадобилося декілька годин, а ліфт піднявся на 400 метрів лише за 60 секунд.

Перший Porsche Panamera, всередині компанії відомий як G1, запровадив стандарти цього класу завдяки великому розриву між спортивною динамікою та комфортом. До того ж автомобіль був наповнений нововведеннями: вперше у серійній моделі преміум сегменту було запропоновано коробку передач та систему «Старт-Стоп». Топовий Porsche Panamera Turbo також представив автоматичну пневматичну підвіску з додатковим об’ємом повітря, а також регульований, багатовимірний розширюваний задній спойлер. Нова концепція індикації та управління Porsche Panamera Gran Turismo також задала курс для інших моделей Porsche.

Модельний ряд розширювався швидко та стабільно. Його кульмінацією став діапазон бензинових, дизельних та гібридних двигунів потужність від 250 до 550 к.с., а також задньопривідні та повнопривідні моделі. Від початку атмосферні двигуни V6 та V8 були доступні у комплектації з 6-ступеневою МКПП. Більшість клієнтів обирали 7-ступеневу коробку передач Porsche з подвійним зчепленням PDK. Дизельні та гібридні приводи були доступні у поєднанні з 8-ступеневою АКПП.

Варіант Executive з подовженою колісною базою – в основному для китайського ринку – з’явився в рамках модернізації зовнішнього вигляду у 2013 році. Двигуни стали більш потужними та почали розвивали швидкість до 570 к.с. Лінійка Porsche Panamera стала надзвичайно важливою для компанії Porsche: Porsche Gran Turismo представив бренд у новому сегменті ринку та допоміг міцно закріпитися на стабільно зростаючому ринку Китаю.

Нове покоління моделі з 2016 року.

Розробка другого покоління лінійки Porsche Panamera (G2) включала численні напрямки: на додачу до Porsche Gran Turismo зі стандартною та подовженою колісною базою, третій варіант був розроблений на тій же платформі – Porsche Sport Turismo. Вперше Porsche Sport Turismo було представлено на міжнародному автосалоні в Парижі у 2012 році. Цей концепт, що привернув шалену увагу, став провісником другого покоління лінійки Porsche Panamera, світова прем’єра якого відбулася 28 червня 2016 року.

Друге покоління стало ще більш спортивним та елегантним, і водночас пропонувало більше простору: лінія обривалася більш різко, а горизонтальні задні габаритні вогні підкреслювали фірмовий стиль бренду. У спортивному кузові, знову ж таки, знайшлося місце для численних нововведень, включаючи нову концепцію індикації та управління. Такі системи, як трикамерна пневмопідвіска, рульове керування заднім мостом та система управління жорсткістю стабілізаторів PDCC Sport, забезпечують водіям Porsche Panamera комфорт на вулицях так само, як і на треку. Це підтвердив водій заводу Porsche Ларс Керн, проїхавши коло на треку Нюрбургрінг за 7:38 хвилин на Porsche Panamera Turbo, у стандартній комплектації. Лінійку двигунів постійно оптимізували, а вихідну потужність збільшували: нові двигуни були встановлені на всю лінійку з 8-ступінчастою коробкою передач PDK. Вихідна потужність починалася з 330 к.с. Сьогодні потужність топової моделі становить 680 к.с. із гібридним двигуном.

Гібридні моделі зі стратегією підвищення потужності суперкара.

Компанія Porsche заклала фундамент для електромобільності з Porsche Panamera у 2011 році. Як перший паралельний гібрид преміум класу, Porsche Panamera S Hybrid став найбільш економічною моделлю Porsche на сьогодні, незважаючи на вихідну потужність у 380 к.с. Через два роки Porsche Panamera S E-Hybrid знов став лідером у сегменті, як перший у світі гібрид, який підзаряджається від мережі, з потужністю 416 к.с. та пробігом у 36 км виключно на електричній тязі. У другому поколінні лінійки Porsche Panamera, компанія Porsche додала електричні функції до всіх варіантів моделі: стратегія підвищення потужності, адаптована від суперкару Porsche 918 Spyder, забезпечила характеристики, які зазвичай асоціюються зі спортивними автомобілями, але в поєднанні з високою ефективністю – як у Porsche Panamera 4 E-Hybrid потужністю 462 к.с. та у моделі Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid потужністю 680 к.с.

«З другим поколінням нам вдалося перенести стратегію високої потужності гібридів з Porsche 918 Spyder до сегменту седанів преміум класу, - говорить Гернот Дьолнер, віце-президент продуктової лінійки Porsche Panamera. Ця стратегія була добре прийнята клієнтами: у 2018 році 67% всіх моделей лінійки Porsche Panamera, які поставлялися до Європи, мали гібридний привід.

06.05.2019