13,6 % збільшення доходів Porsche: оголошено ключові аспекти стратегії компанії

Компанія Porsche AG оприлюднила фінансові результати 2022 року: доходи зросли до 37,6 млрд євро. Це на 13,6 % більше, порівнюючи з 2021 роком. Операційний прибуток компанії склав 6,8 млрд євро, що на 27,4 % (1,5 млрд євро) більше, ніж минулого року.

Поставки та чистий грошовий потік компанії встановили новий історичний максимум на автомобільному ринку. Минулого року операційна рентабельність продажів Porsche зросла від 16 %  до 18 %. Цього року Porsche прагне не лише закріпити, а й перевершити фінансові показники: пріоритетом у діяльності є стратегія сучасної розкоші та амбітна програма «Road to 20». 

«Найкращі результати в історії Porsche були досягнуті у складних умовах, — сказав Олівер Блюме, голова Виконавчої Ради. — У 2022 році компанія також запропонувала клієнтам захоплюючі новинки. Це результат чудової командної роботи».

Комапнія Porsche доставила власникам 309 884 авто протягом 2022 року. Попри наслідки війни в Україні, пандемію коронавірусу та проблеми з ланцюгом постачань, компанія досягнула збільшення продажів на 2,6 %. У 2022 фінансовому році чистий грошовий потік від автомобільної промисловості зріс від 3,7 млрд євро до 3,9 млрд євро. «Успіх Porsche пояснюється декількома факторами. Це – покращене цінове позиціонування, потужний модельний ряд, збільшення продажів автомобілів, вплив курсу обміну та сувора дисципліна витрат», — розповідає Лутц Мешке, заступник голови Виконавчої Ради і член Виконавчої Ради з фінансів та ІТ.

Програма «Road to 20»  зробить Porsche ще стійкішим

Команда Porsche має амбітну мету – досягнути рентабельності продажів понад 20 % у довгостроковій перспективі. Тому у 2023 році компанія розпочала програму «Road to 20». «Завдяки цій програмі Porsche стане стійкішим, а бренд – сильнішим, — каже Л. Мешке. — Це новий погляд на все: від пропозицій товарів та вартості, до структури витрат. Ми прагнемо підвищити якість валового прибутку і зробити авто ще бажанішими». Програма «Road to 20» – продовження успішної Програми рентабельності 2025, за допомогою якої Porsche став більш стійким до попередніх криз».

29 вересня 2022 року автовиробник оголосив нову еру, оскільки має сильну позицію, що ґрунтується на найбільшому в Європі первинному розміщенні акцій з погляду ринкової капіталізації. Л. Мешке  переконаний, що відтепер Porsche стане ще більш зосередженим на меті та швидким. «Нещодавно отримана автономія надає додаткову свободу у підприємницькій діяльності. Компанія зміцнить конкретні можливості у ключових сферах – програмному забезпеченні та акумуляторних технологіях», — сказав Л. Мешке.

Лімітовані серії Porsche і розширена програма Sonderwunsch

Пріорітетом для Porsche є стратегія сучасної розкоші. Згідно з дослідженнями Luxury & Premium Report від консалтингової компанії Brand Finance, Porsche є найдорожчим брендом класу Преміум у світі. О. Блюме переконаний, що автовиробник поєднує видатний продукт із дуже особистим досвідом, а бренд бере відповідальність за це у суспільстві. Модельний ряд Porsche збагатять новими концептами: компанія зосередиться на лімітованих серіях авто та розширить Sonderwunsch – програму із персоналізації спорткарів. «Ми прагнемо не лише задовольнити бажання майбутніх власників, створюючи авто для їхнього стилю життя, а й в цілому перевершити будь-які очікування», — розповідає О.Блюме.

Амбітна стратегія електрифікації Cayenne

Компанія Porsche AG прагне реалізувати амбітну стратегію електрифікації. Повністю електричний Macan буде доступний вже у 2024 році, а електричний 718 очікується у 2025 році. Наступним повністю електричним авто бренду стане Cayenne. Четверте покоління позашляховика демонструватиме мету Porsche — більше 80 % нових автомобілів повинні бути електричними до 2030 року.

Porsche розширить свій модельний ряд повністю електричним SUV, що розташовуватиметься над Cayenne. Нова концепція авто вирізнятиметься високою продуктивністю, автоматизованими функціями водіння та характерною для Porsche FlyLine – лінією даху, що спускається до задньої частини, надаючи профілю спортивного вигляду та відмінних аеродинамічних якостей. Салон авто подарує власникам абсолютно нові відчуття. Він базуватиметься на розробленій Porsche платформі SSP Sport. «Так Porsche зміцнить своє позиціонування спортивної розкоші. Зростання прибутку спостерігається саме у цьому сегменті, зокрема в Китаї та США», — наголосив О. Блюме.

У 2023 року Cayenne очікує наймасштабніша модернізація в історії Porsche 

Оновлення моделі третього покоління – це 3 удосконалені гібриди зі збільшеним запасом ходу. Нове шасі забезпечить ще ширший спектр можливостей: автомобіль легко балансуватиме між дорожніми характеристиками, якими славиться Porsche, комфортом на довгих дистанціях і рухом бездоріжжям.

Важлива складова стратегії Porsche – сталий розвиток, тому компанія прагне стати вуглецево-нейтральною вже до 2030 року. Це також включає фазу нейтральних викидів CO2 для майбутніх моделей BEV (на основі передбачуваного загального пробігу авто 200 000 км).

Інноваційний завод із виробництва електричного пального був побудований Porsche та партнерами у Чилі, він працює із грудня 2022 року. «Цей крок демонструє, що електричне пальне можна виробляти у промислових масштабах», — зауважив О. Блюме.

Новий відділ IT у 2023 році очолить Саджад Хан

ІТ-команда Porsche отримає значний поштовх у 2023 році: Саджад Хан очолить новий відділ Виконавчої ради Car-IT. «Нам вдалося залучити досвідченого та пов’язаного з Porsche експерта, — каже О. Блюме. — Разом, зосереджуючись на клієнтах, ми ефективно реалізуємо стратегію для відділу Car-IT».

2022 рік вирізняється для Porsche черговим кроком уперед у сфері діджитал: експертиза Porsche Digital, MHP і Porsche IT об’єдналися для створення гнучкого підрозділу Digital Family. За словами Л. Мешке, їх тісна співпраця дозволить оптимізувати процес трансформації компанії. Відтепер автовиробник стане ще привабливішим як роботодавець для ІТ-фахівців. Саме фахівці з розробки ПЗ зможуть разом із технологічними гігантами світу створювати бажані у всьому світі автомобілі.

Виконавча Рада пропонує виплатити дивіденди (1,01 євро за привілейовану акцію)

Акції Porsche після успішного первинного розміщення (IPO) зросли: через 81 день із запуску на фондовому ринку їх за процедурою швидкого вступу включили до німецького індексу фондового ринку DAX. Ціна акцій зросла від 82,50 євро до 114 євро (станом на 28 лютого 2023 року)1. Це відповідає ринковій капіталізації у 108 млрд євро2. «Ринок капіталу визнав нашу сильну позицію як незалежного та орієнтованого на ефективність бренду класу Преміум, — сказав Л. Мешке. — Вибірково ми можемо користуватися привілеями від синергії із Volkswagen Group. Від цього виграють і наші акціонери». 

У 2022 фінансовому році прибуток від однієї звичайної акції склав 5,43 євро, а від привілейованої – 5,44 євро. Виконавча Рада за 2022 фінансовий рік пропонує річним загальним зборам виплатити дивіденди в розмірі 911 млн євро. З урахуванням додаткових дивідендів у розмірі 5 млн євро від привілейованих акцій загальна сума становить 916 млн євро. Це відповідає 1,00 євро за звичайну акцію та 1,01 євро за привілейовану.

Porsche підтверджує середньо- та довгострокові цілі

Компанія Porsche AG підтверджує середньо- та довгострокові цілі. Л. Мешке переконаний, що операційна рентабельність продажів за 2023 фінансовий рік складе від 17 %  до 19 %, якщо економічно складні умови не погіршаться. Очікується, що дохід від продажів складе приблизно 40-42 млрд євро. У довгостроковій перспективі компанія прагне отримати операційний прибуток від продажів понад 20 %.

У 2023 році компанія святкуватиме 2 річниці: 75 років спорткарам Porsche і 60 років культовій моделі 911. У червні Porsche повернеться на перегони 24 години Ле-Мана. 100-річчя перегонів із нещодавно створеним Porsche 963 автовиробник святкуватиме, змагаючись за перемогу. 

Компанія Porsche AG

Фінансовий рік

2022

2021

Різниця

Поставки

309,884

301,915

+2.6%

Прибуток від продажів (Євро)

37 630 млн

33,138 млн

+13,6%

Операційний прибуток (Євро)

6 770 млн

5,314 млн

+27,4%

Операційна рентабельність продажів

18.0%

16.0%

 

Чисті грошові надходження від автопромисловості (Євро)

3,866 млн

3,676 млн

+5,2%

 

Згідно з даними франкфуртської фондової біржі 

2 Ринкова капіталізація базується на 455,5 млн привілейованих акцій (PAG911) із ціною закриття 114,0 євро на Xetra - всесвітній електронній системі торгівлі цінними паперами (станом на 28.02.2023) та 455,5 млн звичайних акцій (PAG356) з премією 7,5 % (порівняно з PAG911)

Прес-реліз має твердження та окремі слова, що відображають погляд Porsche на події у майбутньому. Ці твердження залежать від різноманітних ризиків, невизначеностей і припущень. Якщо будь-які із цих невизначеностей матеріалізується чи припущення, на яких базуються прогнози Porsche, виявляться необґрунтованими, фактичні результати можуть суттєво відрізнятися від прогнозованих Porsche. Твердження, що відображають погляд Porsche на події у майбутньому у цьому прес-релізі мають за основу обставини у день публікації, вони не будуть оновлюватися пізніше. У день публікації ці твердження є правдивими, проте у майбутньому можуть бути оцінені по-іншому.

14.03.2023