Важлива інформація про електричні моделі Porsche

Отримані з використанням нормованого циклу WLTP дані про запас ходу дозволяють порівнювати автомобілі різних виробників. У цих даних враховано збільшення в запасі ходу, що забезпечується завдяки рекуперації енергії гальмування. Зазначена додатково дальність ходу дозволяє орієнтовно оцінити придатність автомобіля до поїздок на довгі дистанції. При цьому в якості основи використовується нормований цикл WLTP, характерний для далеких поїздок, а також враховується використання додаткових споживачів електроенергії (наприклад, кліматичної системи). На фактичний запас ходу можуть негативно вплинути такі різні фактори, як стиль водіння, дорожня ситуація, профіль дороги, швидкість, використання систем забезпечення комфорту та додаткових споживачів електроенергії (наприклад, кліматичної системи, інформаційно-розважальної системи тощо), температура навколишнього повітря, кількість пасажирів, корисне навантаження та вибір режиму руху (наприклад, Sport).

Літій-іонна батарея піддається старінню та зносу, на які впливають фізичні та хімічні процеси. Внаслідок цього залежно від використання та умов навколишнього середовища ємність батареї з часом скорочується. Це, а також старіння батареї веде до скорочення запасу ходу та збільшення часу заряджання. Тривалість збереження запасу енергії батареї під час руху та ефективність її заряджання залежать від температур, впливу яких піддається батарея. Тому під час руху, паркування та заряджання автомобіля звертайте увагу на наступне:

По можливості уникайте впливу температур понад 30 °C, як це може бути, наприклад, при тривалому паркуванні на відкритому сонці.

Якщо уникнути дії зовнішньої температури більше 30 °C на стоянці неможливо, підключіть автомобіль до електромережі та зарядіть високовольтну батарею змінним струмом (AC) максимум до 85 %.

Якщо автомобіль перебуватиме на стоянці більше двох тижнів, температура навколишнього повітря повинна знаходитись по можливості в межах між 0 °C та 20 °C, а заряд батареї повинен підтримуватися в діапазоні від 20 % до 50 %.

Для забезпечення найкоротшого часу заряджання оптимальною є температура батареї від 30 до 35 °C.

При щоденному зарядженні автомобіля слід встановити максимальний рівень заряду високовольтної батареї, що не перевищує приблизно 80 %.

Зазначені значення потужності та тривалості заряджання залежать від різних факторів. Ці значення можуть змінюватись в залежності від таких факторів, як доступна потужність енергетичної інфраструктури в конкретній країні, стан домашньої електромережі клієнта, температура, попереднє охолодження або обігрів салону, рівень зарядки та вік батареї, обмежені фізичними та хімічними причинами. В результаті час зарядки може виявитися значно вищим від зазначених значень. Для досягнення найкращого значення тривалості заряджання постійним струмом (DC) з 5 до 80 % необхідне підключення до комбінованої системи швидкої зарядки (CCS) з потужністю понад 270 кВт та напругою понад 850 В, а також при температурі батареї в діапазоні від 30 °C до 35 °C. Рівень зарядки в момент її початку не повинен перевищувати 5 %. Визначення тривалості заряджання, необхідної для пробігу 100 км (WLTP), здійснюється на підставі названих вище умов. З фізичних та хімічних причин швидкість заряджання знижується з наближенням батареї до своєї максимальної ємності. Тому, як правило, доцільно заряджати батарею за допомогою системи швидкого заряджання постійним струмом (DC) до 80% або з урахуванням необхідного запасу ходу. Переважне використання систем швидкої зарядки (CCS) веде у довгостроковому плані збільшення тривалості зарядки. Для регулярного швидкого заряджання постійним струмом (DC) рекомендується використовувати зарядну потужність не більше 50 кВт. Для заряджання в домашніх умовах рекомендується використовувати змінний струм (АС). Використання промислової розетки (AC) забезпечить більш високу ефективність та значне скорочення часу заряджання порівняно із зарядкою від побутової розетки.

У автомобілів з живленням приводу від батареї доступна потужність приводу залежить від різних факторів, як, наприклад, від тривалості запитуваної потужності, а також напруги та температури батареї. Зазначена потужність доступна мінімум протягом 10 с, зазначена потужність у режимі Overboost при використанні функції Launch Control, що входить до базової комплектації, – мінімум протягом 2,5 с. Водіння в особливо спортивному режимі або використання станцій швидкого заряджання може призвести до підвищення температури батареї і тим самим до тимчасового зниження потужності приводу. З фізичних причин максимальна потужність, необхідна для досягнення зазначених показників розгону, може бути використана багаторазово, але не часто.