Інноваційні технології та ручна робота – розповідаємо про створення лімітованих моделей Porsche 911

  • Процес створення лімітованих моделей 991 – Turbo 50 Years, S/T і Dakar –демонструє найвищий рівень персоналізації
  • Поєднання інноваційних технологій та ручної роботи для забезпечення максимального рівня ексклюзивності, якості та експлуатаційних характеристик

Мрії реалізуються у Exclusive Manufaktur та у відділі «особливих побажань» Sonderwunsch

Штутґарт. Turbo 50 Years, Dakar і S/T – це ексклюзивні версії ідеалу спорткара. Вони поєднують: видатний дизайн, особливі компоненти привода й шасі, а також елементи індивідуального екіпірування, які забезпечують унікальні враження від водіння. Для виробництва лімітованих моделей серії 911 на заводі в Цуффенгаузені застосовуються особливі виробничі процеси. Створення лімітованих моделей серії 911 поєднує найвищий рівень ексклюзивності та точності виготовлення з мистецтвом персоналізації.

Окрім високоавтоматизованого кузовного цеху та складальної лінії, Porsche використовує три типи майстерень: Exclusive Manufaktur, відділ Sonderwunsch та відділ виробництва із вуглецевого волокна. Ще однією особливістю є окрема майстерня, де працівники, які здебільшого навчалися самостійно, оздоблюють салон оббивкою зі шкіри, матеріалу Race-Tex або текстилю, що розробляється індивідуально для кожної моделі. Лімітовані моделі з двоколірним лакофарбовим покриттям, як-от 911 Dakar, фарбуються вручну в традиціях Manufaktur. Одна з особливостей виробництва 911 в Цуффенгаузені – це виготовлення всіх версій на одній виробничій лінії. Від Carrera до лімітованих моделей і гоночних автомобілів для всесвітньої серії перегонів Porsche Carrera Cup.

«Під час виробництва моделей 911 завод у Цуффенгаузені унікально поєднує сильні сторони автоматизованого виробництва з перевагами виробництва мануфактурного, — пояснює віцепрезидент заводу в Цуффенгаузені Єнс Брюкер. — Лімітовані моделі серії 911 – це дійсно особлива можливість продемонструвати майстерність. Різні етапи ручного виробництва на заводі означають, що ексклюзивні моделі 911 зроблені по-справжньому унікальними».

При створенні лімітованих моделей 911 особливо важливу роль відіграють етапи ручного складання. Виробництво в Exclusive Manufaktur проходить шлях від обтягування салону спеціальними шкіряними й тканинними оббивками до облагородження за допомогою різноманітних оздоблювальних і декоративних елементів в екстер’єрі. Чи навіть індивідуально підібраних елементів дизайну. У Sonderwunsch Manufaktur навіть найнезвичніші бажання стають реальністю – аж до виготовлення унікальних та єдиних у своєму роді речей.

Процес виробництва лімітованої моделі на прикладі 911 Turbo 50 Years
Як і стандартні версії ідеалу спорткара, виробництво лімітованої моделі 911 Turbo 50 Years також починається у високоавтоматизованому кузовному цеху. За допомогою приблизно 300 роботизованих модулів збирається підготовлений до фарбування кузов. Наступні етапи складання автомобіля також схожі на стандартний процес, тобто: компоненти привода та шасі, а також електронні та електричні компоненти встановлюються на одній складальній лінії.

Перша відмінність процесу виробництва стає очевидною, коли автомобіль потрапляє до цеху оздоблення салону. Тут на окремі деталі інтер’єру встановлюються чохли з шотландки і шкіряні вставки – подібні до тих, що були в оригінальному Turbo 1974 року. Після «шлюбу», тобто поєднання силового агрегата та кузова на головному конвеєрі, ексклюзивні дводверні автомобілі у Цуффенгаузені проходять фінальні етапи складання. Аж до остаточної перевірки в центрі випробувань та фінішної обробки.

Майбутні власники лімітованих моделей 911 особливо прагнуть персоналізувати авто. Це відбувається після виробничого процесу в одному з двох відділів фінальної обробки виробника спорткарів: Exclusive Manufaktur або Sonderwunsch Manufaktur.

Завершальні штрихи створення унікального авто в Exclusive Manufaktur
Фінальне вдосконалення моделей Porsche в Exclusive Manufaktur здійснюється переважно шляхом кропіткої ручної роботи. На вибір клієнтам пропонується приблизно 1000 варіантів. Наприклад, декоративних елементів або різних пакетів, як-от Heritage Design Package для 911 S/T або Rally Design Package для 911 Dakar.

Різні варіанти кольорів, матеріалів та обладнання для екстер’єру та інтер’єру відкривають незліченні можливості для вдосконалення Porsche. Це також включає: зовнішні декоративні елементи для капота, дверей і бічних панелей. Або додаткові елементи зі шкіри, Race-Tex і тканини для інтер’єру. Наприклад, для центральної консолі або вентиляційних отворів кондиціонера.

Співробітники Porsche вручну встановлюють окремі елементи, як-от наклейки з номерами на дверях або різні шкіряні накладки на панелі приладів у місці переходу до дверей. Помітні деталі, як-от проекційні ліхтарі в дверях з брендовими написами на кшталт логотипа Heritage Design Strategy «Icons of Cool», також роблять престижні моделі 911 ще більш індивідуальними. У середньому персоналізована модель 911 проводить у Exclusive Manufaktur до шести днів.

Справді унікальний спорткар – лімітована серія 911 від Sonderwunsch Manufaktur
Майбутній власник, який бажає перетворити і без того рідкісний лімітований 911 на єдину у своєму роді модель, може скористатися програмою Sonderwunsch від Porsche. Багато варіантів кольорів і матеріалів можна обрати для так званого «заводського оснащення» (Factory Commissioning). Однак акцент робиться на створенні унікальних автомобілів. Креативність і фантазія клієнтів і дизайнерів практично не обмежені, єдина вимога – відповідність високим стандартам якості Porsche і чинним нормативним вимогам.

911 Dakar, розроблений для італійського клієнта, є яскравим прикладом лімітованої моделі, що додатково персоналізована та вдосконалена в Sonderwunsch Manufaktur. Унікальний характер цього особливого Dakar відображений у його триколірному оздобленні: кольори Signal Yellow та Gentian Blue Metallic нагадують пакет Rally Design Package, який є даниною автомобілю-переможцю ралі Париж-Дакар. Два кольори розділені дизайнерською лінією, яка на цьому колекційному виробі також намальована. Колір лінії – Lampedusa Blue. Під час підготовки до фарбування власник сам наклеював стрічку.

Спиці легкосплавних коліс також пофарбовані у жовтий колір Signal Yellow, а ободи – у синій Lampedusa Blue. Фарбування виконане вручну. Матричні світлодіодні фари персоналізовані акцентним кільцем у кольорі Lampedusa Blue. Захисні елементи з неіржавної сталі спереду, ззаду та на порогах – чорного кольору. Жовта тема повторюється в інтер’єрі та забезпечує контраст з чорним кольором, а саме: у контрастних швах і на декоративних планках приладової панелі, центральної консолі та оздоблення дверних панелей. Напис «911 Dakar» на підголівниках сидінь Sport Seats Plus вишитий ниткою у кольорі Speed Yellow. Алюмінієвий важіль селектора 8-ступінчастої коробки передач Porsche з подвійним зчепленням (PDK) прикрашений шкіряною вставкою у кольорі Speed Yellow.

Мрії створюються із карбону – Carbon Fibre Manufaktur для пуристичних версій 911
Лімітовані моделі з акцентом на полегшену конструкцію проходять додатковий виробничий етап під час складання автомобілів на головному заводі – Carbon Fibre Manufaktur. Майже всі додаткові деталі для пуристичних версій 911, як-от S/T або GT, збираються вручну поза межами конвеєра. Для цього підготовлений до фарбування кузов закріплюють на спеціальних монтажних візках, на які потім монтуються всі додаткові деталі з карбону. Наприклад, двері, капот і крила лімітованого 911, що важить лише 1380 кг. Кожен карбоновий компонент затискається в спеціальні гвинтові рами і регулюється вручну в процесі складання, щоб забезпечити точне прилягання і зазори. Після того як усі частини зовнішньої оболонки зібрані, готовий кузов повертається на стандартну складальну лінію.

Цех оздоблення салону відрізняє Porsche від інших автовиробників
На відміну від багатьох інших автовиробників, Porsche на заводі в Цуффенгаузені має власний цех оздоблення салону. Там розкроюють, зшивають і наносять практично всі поверхні інтер’єру зі шкіри, Race-Tex або тканини. Розкроювання здійснюється за допомогою автоматичного гідроабразивного різака. На швейній дільниці чохли зшиваються і готуються до подальшого процесу підбивання підкладкою. Щоб гарантувати збереження високої якості, Porsche є одним з небагатьох виробників, який покладається на власний навчальний курс для дизайнерів інтер’єру автомобілів.

Виконане вручну двоколірне лакофарбове покриття для 911 Dakar
Фарбування моделей 911 Dakar з пакетом Rally Design відрізняється від звичайного процесу і має особливу перевагу. Якщо майбутні власники 911 Dakar оберуть пакет Rally Design, вони отримають двоколірне фарбування в кольорі White/Gentian Blue Metallic з декоративними смугами в золотому/червоному кольорі. Після нанесення білого ґрунту працівники вручну наносять на кузов синю контрастну фарбу. Ручне фарбування займає приблизно 7.5 годин. Ґрунтове покриття шліфується вручну, маскується, після чого на нього вручну наноситься фарба в кольорі Gentian Blue Metallic. Для процедури ручного фарбування заздалегідь були створені нові робочі процеси і ділянки, включно із так званою мультилінією для ручного нанесення фарби. Нарешті, останні штрихи додаються в Exclusive Manufaktur, де працівники вручну наносять декоративні плівки на характерні червоні та золоті розділювальні смуги.

12.12.2024