Porsche презентує найшвидший серійний автомобіль: Taycan Turbo GT встановлює нові рекорди на гоночних трасах

  • Taycan Turbo GT з пакетом Weissach прискорюється від 0 до 100 км/год за 2,2 с, максимальна швидкість – до 305 км/год
  • Режим Attack Mode забезпечує короткочасний приріст потужності на 120 кВт
  • До 815 кВт (1108 к.с.) пікової потужності з функцією Launch Control
  • На 75 кг легший за Taycan Turbo S
  • Доступний із 2 або 4 сидіннями та підвіскою Porsche Active Ride у стандартній комплектації
Porsche розширює модельний ряд повністю електричного спортивного седана Taycan версіями Turbo GT і Turbo GT з пакетом Weissach. Останній створений для перегонів і комплектується лише передніми сидіннями, що забезпечує краще співвідношення потужності до ваги. На піковій потужності обидві моделі видають понад 1100 к.с. У поєднанні з полегшеними конструкціями та вдосконаленою аеродинамікою, ці повністю електричні спорткари класу GT забезпечують динаміку водіння нового рівня. На задній осі використовується потужніший та ефективніший імпульсний інвертор, з карбідом кремнію як напівпровідниковим матеріалом. Перші власники отримають Taycan Turbo GT вже цього літа.

 

ШтутґартРекордсмен ще до виходу на ринок: 23 лютого 2024 року Taycan Turbo GT з пакетом Weissach здобув титул найшвидшого серійного електромобіля на гоночній трасі Лагуна Сека, Каліфорнія. З часом 1:27.87 хв Ларс Керн, водій-випробувач Porsche, проїхав коло швидше, ніж будь-який інший водій на електромобілі, схваленому для експлуатації на дорогах.

Незадовго до цього передсерійний прототип Taycan Turbo GT з пакетом Weissach встановив новий рекорд для серійних електромобілів. Час проходження кола – 7:07.55 хв, що на 26 с швидше, ніж останній зафіксований у серпні 2022 року рекордний результат Керна на седані Taycan Turbo S Sport з пакетом Performance Package. Turbo GT – найшвидший 4-дверний автомобіль на трасі Нюрбургринг.

Водій-випробувач Керн зазначає, що Turbo GT із пакетом Weissach встановлює нові стандарти майже за всіма показниками. «Рівень зчеплення з дорогою у поворотах вражає. Керованість і маневреність неймовірні. Шини забезпечують правильний баланс у будь-якій ситуації на дорозі. Їздити на цьому автомобілі хвилястою трасою Лагуна Сека – неймовірне задоволення», — підсумував Керн.

Додаткову потужність до 120 кВт можна отримати на 10 с лише одним натиском кнопки. Режим Attack Mode базується на функції Push-to-Pass, що використовується в інших моделях Taycan2. Система оптимізована для руху гоночною трасою та працює подібно до гоночних автомобілів 99X. Porsche використовувала їх у Чемпіонаті світу «Формули-E». Прискорення відображається таймером зворотного відліку на панелі приладів та динамічно регулюється анімованими кільцями на спідометрі.

Режим Attack Mode забезпечує на 50 кВт вищу потужність прискорення, а керування ним реалізоване по-іншому, ніж в доступних моделях Taycan з функцією Push-to-Pass. Відтепер активувати та деактивувати режим можна за допомогою правого перемикача. Така альтернатива натисканню перемикача режимів, розташованого збоку від головки керма, спрощує використання функції на трасі. «Прискорення можна активувати у гоночних рукавичках, без необхідності прибирати руки з керма, — пояснює Керн. — Завдяки цьому простому, безпечному та швидкому способу керування, Taycan Turbo GT адаптується до потреб гонщика». За допомогою лівого перемикача на кермі можна встановити рівень рекуперації та адаптувати його до ситуації на дорозі.

Нова силова електроніка в трансмісії
Компанія Porsche оновила модельний ряд Taycan, збільшивши загальну потужність систем автомобіля. Удосконалена трансмісія із новим двигуном задньої осі забезпечує ще кращу динаміку, ніж у попередніх моделях. Taycan Turbo GT і Taycan Turbo GT з пакетом Weissach – це нові спортивні флагманські моделі, що виводять продуктивність Taycan на новий рівень. Потужність обох моделей з удосконаленим імпульсним інвертором становить 580 кВт. Функція Launch Control дає до 760 кВт додаткової потужності, або до 815 кВт упродовж 2 с – залежно від методу вимірювання пікової потужності.

До 100 км/год з місця Taycan Turbo GT прискорюється лише за 2,3 с, а із пакетом Weissach – за 2,2 с. Ця модель на одну і дві десяті секунди швидша за Taycan Turbo S. Різниця у прискоренні з місця до 200 км/год ще більша: 6,6 або 6,4 секунди для Taycan Turbo GT без/з пакетом Weissach. Це на 1,3 с швидше за Taycan Turbo S.

Імпульсний перетворювач – ключовий компонент керування електродвигуном. В обох версіях Taycan Turbo GT на задній осі використовуються імпульсні інвертори з максимальним струмом 900 ампер. Вони забезпечують ще вищу потужність і крутний момент, ніж 600-амперний імпульсний інвертор у моделі Taycan Turbo S. Для підвищення ефективності як напівпровідниковий матеріал використовується карбід кремнію. Це не лише значно знижує втрати потужності на перемикання PWR, а й дозволяє підвищити частоту перемикання. Передатне число і міцність коробки передач також були підвищені, що дозволило досягти кращих показників крутного моменту. Максимальний крутний момент в обох версіях – до 1340 Нм. Запас ходу Taycan Turbo GT становить до 555 км згідно з WLTP.

Карбонові елементи та Porsche Active Ride: полегшена конструкція та шасі
Taycan Turbo GT важить на 75 кг менше, ніж Taycan Turbo S. Цьому сприяло використання карбонових елементів. Вуглецеве волокно використовується для оздоблення центральних стійок, верхніх корпусів дзеркал заднього огляду, вставок у порогах та інших компонентів. Вагу також знижують: спортивні ковшеподібні сидіння з вуглепластику, полегшене багажне відділення і відсутність електропривода доведення задніх дверей.

Taycan Turbo GT у стандартній комплектації доступний із пакетом Dynamics, що включає підвіску Porsche Active Ride зі спеціальним тюнінгом для GT. У динамічних ситуаціях ця підвіска забезпечує ідеальне зчеплення з дорогою завдяки збалансованому розподілу навантажень на колеса. Крім того, у комплектацію входять літні шини зі спеціальними характеристиками. Вони встановлені на 21-дюймові легкі ковані диски. Рельєфні фрезеровані спиці ексклюзивних дисків Turbo GT знижують вагу і водночас забезпечують ефективну вентиляцію гальм.

Taycan Turbo GT у стандартній комплектації оснащується легкими керамічними гальмами. Гальмівна система на основі керамічних композитних гальм Porsche (PCCB) оптимізована щодо ваги. Зміна дизайну камери гальмівного диска та корпуса гальмівного супорта знизили вагу більш ніж на 2 кг. Це позитивно впливає на динаміку руху: зниження непідресорених і обертових мас підвищує продуктивність. Гальмівні супорти виконані виключно у кольорі Victory Gold.

Задній спойлер із закрилком та ексклюзивним лакофарбовим покриттям: аеродинаміка та дизайн екстер’єру
Спеціально для Taycan Turbo GT у Porsche розробили передній спойлер з аеродинамічними пластинами. Ззаду домінує адаптивний спойлер із закрилком Герні, виконаним у глянцевому карбоновому покритті.

Матричні світлодіодні фари доступні у стандартній комплектації. Опціонально, без додаткової плати, на Taycan Turbo GT їх можна замінити на світлодіодні HD-фари. Бічний профіль має низку компонентів, виготовлених з вуглецевого волокна. Накладки бічних вікон пофарбовані в чорний високоглянцевий колір.

Taycan Turbo GT дійсно схожий на гоночний автомобіль. Кольоровий герб Porsche розташований на капоті та на кришках втулок легкосплавних дисків. Логотип «Turbo GT» на задній кришці пофарбований у чорний матовий колір.

Для оздоблення кузова доступно 6 кольорів, зокрема нові – Pale Blue Metallic та Purple Sky Metallic. Упродовж одного року вони зарезервовані виключно для Taycan Turbo GT. Із програмою Paint to Sample від Porsche Exclusive Manufaktur є додаткові можливості персоналізації. Крім того, брендування логотипом Taycan доступно для нижньої частини дверей та капоту у чорному кольорі або Volt Blue.

Інтер’єр: спортивна атмосфера та ковшеподібні сидіння
Стандартна комплектація включає: спортивні елементи Race-Tex з чорною шкіряною окантовкою та легкі ковшеподібні сидіння з карбоновим покриттям. Передні адаптивні спортивні сидіння Plus (з електричним регулюванням у 18 напрямках і пакетом пам’яті) можна замовити без додаткової плати. На передніх підголівниках вишитий логотип Turbo GT. Крім того, під панеллю клімат-контролю розташований значок з індивідуальним логотипом моделі. Ексклюзивне оздоблення інтер’єру з контрастними тонами Volt Blue або GT Silver доступне опціонально.

Спортивне кермо GT оздоблене чорним матеріалом Race-Tex і має мітку на 12 год, яка допомагає гонщику зорієнтуватися щодо положення керма. Taycan Turbo GT оснащений пакетом Sport Chrono від Taycan Turbo S.

Створений для ефективності на трасі: Taycan Turbo GT з пакетом Weissach
Завдяки додатковим аеродинамічним елементам і полегшеній конструкції, Taycan Turbo GT із пакетом Weissach створений для ще вищої продуктивності. Від 0 до 100 км/год авто прискорюється за 2,2 с, що робить 2-місний автомобіль на десяту частку секунди швидшим, ніж Taycan Turbo GT. Максимальна швидкість – 305 км/год замість 290 км/год.

До додаткових аеродинамічних елементів належать: дефлектор повітря на днищі та новий передній дифузор. Ззаду модель має фіксоване антикрило з обробкою з вуглецевого плетіння з опорами, закріпленими на кузові. Загальна притискна сила досягає 220 кг. З обох боків антикрила розташований логотип пакета Weissach. Ексклюзивно за запитом доступна смугаста плівка у чорному кольорі або у Volt Blue. Вона ще більше підкреслює спортивний характер автомобіля. Смугасте оздоблення можна поєднувати з набором чорних наклейок.

Усунення усього обладнання, не потрібного для руху трасою, дозволило позбутися ще приблизно 70 кг, порівнюючи з Taycan Turbo GT без пакета Weissach. Замість звичайної системи задніх сидінь встановлена унікальна високоякісна обшивка з легкого карбону з відділенням для речей позаду корпусів сидінь для водія та пасажира спереду. Аналоговий годинник із пакета Sport Chrono, який зазвичай розташований на приладовій панелі, відсутній, як і килимки для ніг і багажного відділення. Використано менше ізоляційного матеріалу. Taycan Turbo GT з пакетом Weissach має лише дверцята зарядного порту з боку пасажира, що відчиняється вручну, а не електроприводом. Використання спеціального звуко- та теплоізоляційного скла та пакета Sound Package Plus також дозволило знизити вагу. Останній не має задніх динаміків і замінює систему об’ємного звучання BOSE® Surround Sound.

Пакет оздоблення інтер’єру GT з елементами Race-Tex чорного кольору входить у стандартну комплектацію. З боку пасажира є значок із логотипом пакета Weissach. Пакети оздоблення інтер’єру Volt Blue і GT Silver доступні і для Taycan Turbo GT з пакетом Weissach. Контрастні шви відповідного кольору увиразнюють дизайн.

14.03.2024