- Три перемоги Porsche на E-Prix у Мехіко на сьогодні
- Чемпіон світу Паскаль Верляйн стартує зі змінним шасі
- Антоніу Фелікс да Кошта – другий у заліку пілотів
Штутґарт. Porsche яскраво розпочинає новий гоночний рік – з E-Prix Мехіко, гонки Формули E. Атмосфера на майданчику, де бренд досягнув історичного успіху, фантастична. Команда TAG Heuer Porsche Формули E здобула свою першу поул-позицію і першу перемогу на автодромі імені Ерманоса Родрігеса. Чемпіон світу Паскаль Верляйн, після аварії на відкритті сезону в Сан-Паулу, повертається за кермо Porsche 99X Electric – він змагатиметься на змінному шасі. Товариш по команді Антоніу Фелікс да Кошта вирушає до столиці Мексики, посідаючи друге місце в таблиці. Португалець забезпечив собі P2 і найшвидше коло у Сан-Паулу.
Здобутки Porsche у Мексиці
У Мексиці Porsche підбиває підсумки своїх досягнень у Формулі E. У 2022 році 99X Electric уперше здобув перемогу на E-Prix, а Верляйн та його колишній товариш по команді Андре Лоттерер святкували подвійну перемогу. Останній також завоював для Porsche перший поул у Формулі E в 2020 році. У 2023 році Джейк Денніс з клієнтської команди Andretti Formula E здобув чергову перемогу для 99X у Мексиці. Минулого сезону Верляйн тріумфував на відкритті сезону, завоювавши поул-позицію та здобувши перемогу в гонці. Да Кошта зійшов з дистанції того разу, але після продовжував покращувати свою форму. Його найкращий результат у Мексиці – друге місце (у 2019 та 2020 роках).
2,630-кілометрова версія гоночної траси «Формули-1», що проходить через бейсбольний стадіон Foro Sol, є родзинкою у Формулі E. Автодром вміщує до 40 000 уболівальників, які підтримують електричні гоночні автомобілі. На відміну від гоночних автомобілів із ДВЗ, потужність високоефективного двигуна Porsche 99X Electric безпосередньо не залежить від того, що траса проходить на висоті 2285 метрів над рівнем моря.
Заводська команда Porsche вигравала перегони в Мехіко ще до того, як розпочала свою програму Формули Е. Коли Тімо Бернхард, Марк Веббер і Брендон Хартлі на Porsche 919 Hybrid здобули перемогу на Чемпіонаті світу з перегонів на витривалість ФІА 2016 року. Наступного року Бернхард і Хартлі повторили свою перемогу разом з Ерлом Бамбером.
Чемпіонат світу Формули Е ABB ФІА – турнірна таблиця після 1 з 16 гонок
Класифікація пілотів
1. Мітч Еванс (Нова Зеландія), 25 очок
2. Антоніу Фелікс да Кошта (Португалія), 19 очок
3. Тейлор Барнард (Велика Британія), 15 очок
8. Ден Тіктум (Велика Британія), 4 очки
9. Паскаль Верляйн (Німеччина), 3 очки
17. Девід Бекманн (Німеччина), 0 очок
18. Ніко Мюллер (Швейцарія), 0 очок
21. Джейк Денніс (Велика Британія), 0 очок
Класифікація команд
1. NEOM McLaren Formula E Team (Велика Британія), 27 очок
2. Jaguar TCS Racing (Велика Британія), 25 очок
3. TAG Heuer Porsche Formula E Team (Німеччина), 22 очки
6. CUPRA KIRO (США), 4 очки
11. Andretti Formula E (США), 0 очок
Класифікація виробників
1. Jaguar, 31 очко
2. Nissan, 27 очок
3. Porsche, 22 очки
Флоріан Модлінгер, директор заводського автоспортивного підрозділу Формули Е, зазначив, що, перш ніж всі оговтаються від аварії із Паскалем, важливо, щоб усі учасники зробили з неї висновки для подальшого підвищення безпеки. «У нас залишилися приємні спогади про Мексику, і Сан-Паулу вселив у мене оптимізм, що ми знову маємо хороші позиції. У Бразилії наш темп був дуже високим – у всіх Porsche. Цього разу ми сподіваємось, що гонка пройде без будь-яких перерв. Дві перерви в Сан-Паулу, імовірно, були більш корисними для інших команд, ніж для нас, хоча Антоніо все ще був близьким до P2. Попереду на механіків чекає ще багато роботи в Мексиці – дякую всім за зусилля, які вони доклали після Сан-Паулу!» — сказав Ф.Модлінгер.
Трансляція Формули E наживо на ТБ та онлайн
Друга гонка сезону розпочнеться 11 січня о 14:05 за місцевим часом (22:05 за київським часом), а кваліфікація – о 9:40 за місцевим часом (17:40 за київським часом). Із розкладом трансляцій змагань Формули Е у всьому світі можна ознайомитися на сайті.
«Я радий, що знову можу сісти за кермо в Мексиці, тому що аварія в Сан-Паулу була серйозною, і я повернувся звідти з кількома травмами. Святковий сезон допоміг мені одужати, що дозволило знову піти в атаку, — сказав Паскаль Верляйн, заводський пілот Porsche (№ 1). — Окрім аварії, у Бразилії все пройшло добре, і, незважаючи на не найкращі кола в кваліфікації, я зміг претендувати на поул. Це додає нам упевненості, особливо зважаючи на те, що в минулому ми часто були дуже сильними в Мексиці. Я хотів би подякувати рятувальній команді в Сан-Паулу та нашій власній команді, яка готує мій Porsche до Мексики».
Антоніу Фелікс да Кошта, заводський пілот Porsche (№ 13), зазначив: «Уболівальники, атмосфера і траса, що проходить через стадіон, – усе це робить Мексику однією з найкращих подій сезону для мене. За ці роки вона стала однією з найпопулярніших гонок серед команд, тому я з нетерпінням чекаю. За винятком останніх двох років, я завжди був сильним у Мексиці і цього разу хотів би знову фінішувати на подіумі. Я почуваюся добре, команда сильна, як і авто – є хороший пакет як для кваліфікації, так і для гонки».
Porsche у Формулі E
У 2024/2025 роках Porsche бере участь у своєму шостому сезоні Формули E. Окрім заводської команди TAG Heuer Porsche Formula E Team, американська клієнтська команда Andretti Formula E виставляє Porsche 99X Electric останнього покоління GEN3 Evo. Концепція інноваційного електричного гоночного автомобіля розроблена на заводі компанії у Вайссаху, який працює на основі вуглецевого нейтралітету. З приєднанням Cupra Kiro в цьому сезоні, в серію вперше вступить друга клієнтська команда Porsche, яка буде використовувати технологію 99X попереднього покоління GEN3. Участь Porsche у чемпіонаті світу демонструє прагнення компанії зайняти провідну роль у сферах електрифікації, сталого розвитку і технологій. Формула E дає бренду цінні ідеї для його серійних спорткарів.