Porsche Taycan відзначає 3 роки виробництва, залишаючись королем доріг

7 листопада цього року 100 000-й Taycan зійшов з конвеєра – минуло 3 роки після запуску виробництва у вересні 2019 року на головному заводі у Цуффенхаузені. Taycan Turbo S у кольорі Neptune Blue призначений для клієнта у Великій Британії. «Ми раді такому швидкому досягненню визначного етапу в історії виробництва – незважаючи на нещодавні проблеми із дефіцитом напівпровідників та коронавірусом. Із Taycan ми здійснили успішний вступ в еру електрики», – каже Кевін Гік, віце-президент модельного ряду Taycan.

Трьома найкращими ринками для електричних спорткарів наразі виступають США, Китай і Велика Британія/Ірландія. Сьогодні Taycan доступний у трьох варіантах кузова – седан, Cross Turismo і Sport Turismo. Усі вони поєднують 5 варіантів двигунів із заднім чи повним приводом. Версією із найбільшим запасом ходу є Taycan 4S (513 км за WLTP), а Taycan Turbo S утримує статус найшвидшого серійного електромобіля. 7 хв 33 с – рекорд із проходження траси Нюрбургринг Нордшляйфе.

Шанувальник дизайну і технологій: Жан-Юбер Револон і його Taycan 4S

Taycan швидко досяг позначки у 100 000 одиниць не лише у виробництві – це також магічне число з погляду пробігу. Багато власників вже проїхали у своїх електромобілях більше 100 000 км. Наприклад, із серпня 2020 року підприємець Жан-Юбер Револон подолав понад 188 119 км у своєму Taycan 4S. Револон живе в околицях Ліона: долаючи до 1 200 км на день, за 2 роки він проїхав майже всі сусідні з Францією країни.

Основними причинами придбання цієї моделі бізнесмен називає дизайн і технічні інновації, що сприяють збереженню екології. Це також і певна економія бюджету, завдяки низьким експлуатаційним витратам. Іншими перевагами, за словами Револона, є продуктивність автомобіля і підвіска, що пропонують «диявольськи гарне зчеплення та максимальну маневреність, які можуть розробити лише чаклуни від Porsche». 43-річний підприємець підтверджує: жоден з його попередніх автомобілів не був настільки надійним, як Taycan 4S. Поки що знадобилася заміна лише одного датчика підвіски.

Револон пригадує лише один нюанс, що виник під час усього терміну експлуатації Taycan, – і стосується він заряджання. Бізнесмен стояв із Taycan лише за декілька метрів від зарядної станції, але не міг дотягнутися до неї через бар’єр. Заклад був частиною зони відпочинку на шосе, тому і в’їзд зі сторони міста був закритий – це й спричинило ускладнення навігації в авто.

Спонтанне придбання: Гійом Такворян і його Taycan 4S

Гійом Такворян – ще один король, який підкорює кілометри зі своїм Taycan 4S. Коли пробіг на спідометрі став шестизначним, Такворян задокументував це у смартфоні. Тоді, на момент зйомки, його Porsche вже проїхав 113 977 км.

Фармацевт з Марселя придбав спортивний седан у кольорі Volcano Grey у червні 2020 року, керуючись суто емоціями. «Дилерський центр Porsche у Тулоні щойно отримав Taycan, і після тест-драйву я одразу ж зупинився на цій моделі», – посміхається він. У справах він їздить на Taycan 4S переважно на півдні Франції. «Найдовша подорож була з Марселя до Межева у Савойських Альпах. 440-кілометровий шлях проходив угору, що, звісно, збільшує споживання енергії. Тому я зупинився у «Порше Центр Ґренобль» і безкоштовно зарядив свій Taycan», — пригадує 41-річний француз. Окрім шумного колеса вентилятора, яке замінили відповідно до гарантії, за весь час він не мав жодних проблем зі своїм авто. 

«Це просто натхненно — керувати Taycan», — каже Такворян. Поза миттєвим переданням потужності, саме зовнішній вигляд він вважає однією з переваг авто. «З погляду дизайну, Taycan — це сутнісно Porsche — і має багато ознак, характерних для бренду. До цього додається сучасність і надійна якість збірки», — ділиться він. Як постійний водій, Такворян також цінує і прийнятний рівень шуму електричної трансмісії: «Мені подобається звук мого 911 Targa, але на великій відстані саме тиша у Taycan надзвичайно приємна». Що ж до заряджання, то швидкісними зарядними станціями француз користується лише за потреби. Переважно свій Porsche він заряджає протягом ночі за допомогою домашньої настінної станції.

Постійні відрядження до Східної Європи: Маркус Кройтель і його Taycan Turbo

На противагу Гійому Такворяну, Маркус Кройтель здебільшого використовує саме швидкісні зарядні станції для поповнення електроенергії – і це логічно, враховуючи щоденні відстані до 1 500 км. З лютого 2021 року по серпень 2022 року співробітник Porsche подолав рівно 134 911 км на службовому Taycan Turbo. Кройтель є керівником відділу Porsche із планування конструкцій кузова, а отже відповідає за виробництво кузовів у Цуффенхаузені, Лейпцигу та Братиславі. Як CEO відділу інструментальної промисловості, він також опікується виробничими майданчиками цього відділу в Шварценберзі, Дубниці та Горна Стреді. Тому він часто їздить із головного офісу Porsche у Цуффенхаузені до Словаччини чи Рудних гір.

Кройтель відзначає високі можливості авто до пересування на значних відстанях, надійне зчеплення з дорогою навіть у час негоди, а також точну керованість. Додатково він  вказує на нижчі експлуатаційні витрати, порівняно з моделлю із двигуном внутрішнього згоряння. А також – на якість виробництва і довговічність: білий Taycan добре витримав суворі умови навіть після 100 000 км. І візуально, і технічно: «Батарея все ще мала 91% від своєї початкової ємності», — каже Кройтель. І знову ж таки, єдина проблема під час усього терміну використання авто була незначною – коли змістилася пластикова накладка на замку дверей багажника.

Подекуди інфраструктура зарядних станцій все ж випробовувала терпіння Кройтеля. «Одна поїздка до Румунії мені запам’яталася, – каже він, – перша зарядна станція в Тімішоарі, де я зупинився о другій годині ночі, на жаль, не працювала. Наступна станція в Араді була на неосвітленій бічній вулиці». Тому подальший розвиток інфраструктури швидкісних зарядних є першим пунктом у списку бажань водія.

В Україні Taycan можна заряджати як на звичайних громадських станціях, так і на брендових – вони вже встановлені на 25 преміальних локаціях, де власники електромобіля та гібридних моделей Porsche можуть заряджати авто в першочерговому порядку та безкоштовно, скориставшись послугами локації. Влітку 2021 року Porsche встановив найпотужнішу зарядну станцію в Україні на території офіційного дилерського центру «Порше Центр Київ Аеропорт». Там Taycan здатен зарядитися від 5 до 80% лише за 15-20 хвилин. Потужність станції становить 320 кВт. Окрім того, власники електрокарів можуть підзаряджати власні авто на зарядних станціях потужністю 22 кВт, розташованих на клієнтській парковці у всіх офіційних дилерів Porsche в Україні.

Випробування на витривалість із німецькими виданнями «Auto Bild» та «auto motor und sport»

Окрім клієнтів та співробітників Porsche, серед постійних водіїв Taycan також автомобільні журналісти. Taycan 4S у кольорі Frozen Blue пройшов 100 000 км у прискорених тестах на витривалість із німецьким автомобільним журналом «Auto Bild». Починаючи з 17 жовтня 2020 року, складний тест на витривалість завершився у листопаді 2022 року. Для головного редактора «Auto Bild and Auto» у Bild Group Тома Дрекслера тест на витривалість Taycan довів три головні речі. «По-перше, цей автомобіль привертає увагу так, як мало хто інший. По-друге, електричний Porsche має бути Porsche з самого початку, і Taycan саме такий. По-третє, наш тест доводить: подорож на великі відстані абсолютно можлива виключно на електротязі», – пояснив Дрекслер.

Тим часом «auto motor und sport» отримав Taycan Cross Turismo 4: модель у кольорі Mamba Green нещодавно приєдналась до автопарку редакційної команди для випробувань на витривалість. Приблизно за два роки одометр, який показує пробіг авто, теж досягне шестизначного значення. Вперше медіа-група Motor Presse Stuttgart подолає 100 000 км на електромобілі – а це повна дистанція випробувань на витривалість. «Звичайно, мати Porsche у автопарку для випробувань на витривалість – це щось особливе. Після різних коротких випробувань протягом дванадцяти місяців максимум, але зазвичай лише від трьох місяців до пів року, – настав час подолати відстань у 100 000 км з електромобілями протягом двох років максимум», – коментує головний редактор «auto motor und sport» Майкл Пфайффер.

Єнс Дралле, керівник відділу тестування та технологій цього видання, додає: «Ми впевнені, що можемо дуже точно задокументувати процеси заряджання та споживання електроенергії автомобілями, – що відповідає нашим стандартам якості. Це важливо, аби зробити кваліфіковану заяву про повсякденну якість авто. Природно, що нам цікаво поспостерігати й за Cross Turismo як за щоденним супутником у подорожах».

Інтелектуальне, екологічне та оптимізоване виробництво

Не лише сам Taycan, але і його найсучасніші методи виробництва встановлюють стандарти у сферах екології та діджиталізації. У Штутгарті-Цуффенхаузені збудовано виробничий майданчик із новими технологіями та процесами. Наприклад, штучний інтелект використовується у виробництві електричних трансмісій. Завдяки «машинному навчанню» системи камер оцінюють якість навіть точніше, ніж звичайні системи моніторингу без штучного інтелекту – під час штампування внутрішньої нумерації компонентів та попереднього збирання коробки передач. Це також зменшує робоче навантаження виробничого персоналу, – оскільки менша потреба у додаткових перевірках.

Одним із прикладів ресурсозберігаючих процесів і технологій є рекуперація енергії від роботів. Як і у випадку з Taycan, кінетична енергія перетворюється на електричну під час гальмування. А зберігається за допомогою високопродуктивного конденсатора. Коли робот прискорюється – рекуперована енергія запускається у використання.

За словами Альбрехта Раймольда, члена виконавчої ради з виробництва та логістики Porsche, Taycan є таким же інноватором, як і його виробництво. Починаючи від самого запуску в 2019 році, виробництво відбувається без викидів вуглецю до атмосфери – наразі це стосується випуску всіх спорткарів на заводах у Цуффенхаузені та Лейпцигу. «Це черговий крок, що наближає нас до візії «підприємство з нульовим впливом». Розумне, екологічне та оптимізоване – ось наше розуміння сталого виробництва», — підсумовує Раймольд.

Дані про споживання та викиди визначаються відповідно до процедури вимірювання, що є вимогою законодавства. Оскільки усі нові автомобілі Porsche схвалені відповідно до WLTP, значення NEDC походять від значень WLTP.

Седани Taycan
NEDC: споживання електроенергії в змішаному циклі: 27.0 – 25.4 кВт·год/100 км; викиди CO2: 0 г/км
WLTP: споживання електроенергії в змішаному циклі: 24.1 – 19.6 кВт·год/100 км; викиди CO2: 0 г/км
Запас ходу на електротязі: 370 – 512 км; запас ходу на електротязі у міському циклі: 440 – 630 км

Taycan Cross Turismo
NEDC: споживання електроенергії в змішаному циклі: 28.1–26.2 кВт·год/100 км; викиди CO2: 0 г/км
WLTP: споживання електроенергії в змішаному циклі: 26.4–21.2 кВт·год/100 км; викиди CO2: 0 г/км
Запас ходу на електротязі: 389 – 490 км; запас ходу на на електротязі у міському циклі: 463 – 616 км

Taycan Sport Turismo
NEDC: споживання електроенергії в змішаному циклі: 27.4–25.7 кВт·год/100 км; викиди CO2:0 г/км
WLTP: споживання електроенергії в змішаному циклі: 24.7–20.2 кВт·год/100 км; викиди CO2: 0 г/км
Запас ходу на електротязі: 358 – 497 км; запас ходу на електротязі у міському циклі: 433 – 619 км

10.11.2022