Головна навігація
Меню

E-Performance Magazine

Блум: «Ми збільшимо свої виробничі можливості».


 

Містер Блум, що ви можете відповісти шанувальникам Porsche, які вважають, що елктромобільність – це хибний шлях.

Олівер Блум: Електромобільність означає високий рівень ефективності та надзвичайні ходові характеристики – це фантастичним чином відповідає стандартам  Porsche. Я хочу згадати наш позитивний досвід з плагін-гібридами, адже компанія Porsche була першим виробником, який запропонував ці автомобілі одночасно в трьох преміальних сегментах. Сьогодні ми бачимо, що більш ніж 60% клієнтів в Європі обирають плагін-гібриди.

Вас дивує такий високий рівень попиту?

Блум: Зовсім ні. Плагін-гібриди були запроектовані як потужні транспортні засоби, а Panamera по суті найкраща модель в даній серії. Тож наші плагі-гібриди зовсім не є компромісом.

Чи ваше рішення перетворити  Porsche на електричний бренд було продиктоване вимогами щодо викидів СО2, які стають все суворішими, та Паризькою угодою щодо клімату?

Блум: По-перше, я хочу сказати що Porsche був і завжди буде брендом спортивних автомобілів – неважливо, з паливними двигунами чи системами електроприводу. Також ми виявляємо непохитну прихильність до паризьких цілей щодо захисту клімату. В решті решт, це очевидно, що як виробник автомобілів ми теж несемо відповідальність за зниження викидів CO2 від транспортних засобів. І хоча наша частка в загальному обсязі ринку як виробників преміальних автомобілів не така вже і велика, для мене і моїх колег з виконавчої ради це питання не підлягає обговоренню. По суті, для нас престиж нашого бренду - це засіб показати гарний приклад.

Олівер Блум на презентації Mission E Cross Turismo в Женеві у 2018 році.

У цьому контексті, чи розглядали ви якісь альтернативні варіанти крім електромобільності?

Блум: Для виробників існує три варіанти, як запропонувати автомобілі з нульовим рівнем викидів CO2 під час експлуатації: електромобільність, водень та синтетичні палива. З точки зору повного циклу виробництва палива, який охоплює загальний енергобаланс від виробництва палива до руху транспортного засобу, електромобільність в 3 рази ефективніша ніж вдень та в 6 разів ефективніша, ніж синтетичні палива. З розвитком акумуляторів, переваги будуть і надалі додаватися. Це переконливий аргумент для таких виробників спортивних автомобілів як Porsche, навіть якщо не брати до уваги надзвичайні ходові характеристики, які притаманні системам електроприводів.

Європейський союз надалі продовжує посилювати обмеження щодо викидів CO2 яке триватиме аж до 2030 року і передбачає скорочення викидів на 35%. Чи ви з тих людей, які вважають цю мету занадто амбітною?

Блум: На мою думку ці цифри надзвичайно амбітні, але ми мусимо їх досягти, щоб виконати всі цілі щодо клімату. Це цілком очевидно. Однак, коли діло доходить до політичних обговорень, мені б хотілося, щоб зацікавлені сторони володіли більшим досвідом та усвідомлювали реальність досягнення поставлених цілей. Як ексклюзивний виробник, який проявляє активність тільки в декількох преміальних сегментах, я певний, що ми досягнемо встановлених обмежень до 2030 року, а можливо досягнемо навіть кращих результатів. Але в цілому сегменті має бути виконана колосальна робота, щоб прийти до привабливих та екологічних рішень, які б привернули покупців до електромобільності в найкоротші терміни.

Чи такі жорсткі обмеження викидів СО2 допомагають поширенню електромобільності?

Блум: Безперечно. Електромобільність єдина існуюча наразі опція, яка сприяє зниженню викидів СО2 від транспортних засобів. Також необхідно пояснити іншу річ, ми досягнемо позитивного ефекту для клімату та навколишнього середовища, тільки якщо енергія для виробництва та експлуатації автомобілів буде вироблятися з відновлюваних джерел. В компанії Porsche ми перевірили наші виробничі майданчики в Німеччині на зелену енергію два роки тому, крім того автомобіль Taycan, який ми запустимо в виробництво в кінці року - це наш наступний крок вперед, адже виробництво нашого першого електричного атлета  на майданчику вже відбувається з нульовим викидом вуглецю. Наступним кроком буде досягнення вуглеводної нейтральності в ланцюжку постачання.

Концептуальна розробка Mission E на Франкфуртському моторшоу (IAA-2015)

Ви тільки-но керували автомобілем Taycan в холодних погодних умовах міста Ар’єплуг – чи автомобіль виправдав ваші сподівання? Іншими словами, чи має він справжній дух Porsche?

Блум: Абсолютно! Моїх колег, які працювали над шасі, дуже важко задовольнити. Саме їх критичний підхід зробив Porsche тим, чим він є сьогодні. Та навіть вони з цим погоджуються, коли виходять з Taycan з сяючими очима та широкою посмішкою.

Чи ваші очі також сяють?

Блум: Безперечно! Цей автомобіль – це купа позитивних емоцій. Керувати ним одне задоволення.

Чи не думаєте ви, що цей шлях назустріч електромобільності, який ви обрали, може стати справжнім культурним шоком для багатьох ваших клієнтів?

Блум: Ми це розуміємо. Але я можу розвіяти їх побоювання. Повністю електричні автомобілі Porsche мають все, що ви очікуєте від нашого бренду - надзвичайну спортивну динамічність, першокласні ходові характеристики, та останнє, але не менш важливе – багато яскравих емоцій. Я глибоко переконаний, що чим привабливіша продукція, що пропонується, тим швидше електромобільність буде прийнята суспільством. Проте, щоб бути в змозі продовжувати пропонувати нашим клієнтам, те що вони очікують від нашого бренду, в майбутньому ми зосередимо нашу увагу на 3 типах системи приводу: поліпшені паливні двигуни, прогресивні плагін-гібриди та чисті електромобілі.

 

Блум: «Я в захваті від цього автомобіля»

Які були перші відгуки про  автомобіль Taycan?

Блум: Надзвичайно позитивні. Ми були приголомшені попитом, беручи під увагу той факт, що клієнти, ще навіть не бачили цей автомобіль на власні очі. Це є показником високого рівня довіри, яку наші клієнти  покладають на нас.

В Норвегії вже було зроблено 3000 попередніх замовлень на автомобіль Taycan. Чи не могли б ви детальніше розказати про реакцію в інших країнах світу?

Блум: Ще немає такої можливості зробити попереднє замовлення на автомобіль Taycan. Однак за €2,500 покупці можуть зареєструвати своє зацікавлення в покупці в рамках програми вкладників. Близько 20 000 клієнтів по всьому світі вже це зробили. Це набагато вища цифра, ніж ми очікували. Зазвичай пік замовлень спостерігається після появи перших звітів про випробування, коли клієнти мають змогу сісти в салон реального автомобіля.

Як  позначиться такий високий попит на термінах поставок? Попередньо ви планували випускати 20 000 одиниць в рік.

Блум: У світлі надзвичайно високого попиту на автомобіль ми збільшимо свої виробничі потужності.  Ми скористаємося часом очікування, щоб поступово представити автомобіль Taycan нашим клієнтам. Наприклад, ми можемо тимчасово надати клієнтам доступ до плагін-гібриду Panamera, поки вони не отримують свій Taycan. Але наразі ми чекаємо на початок виробництва, а вже потім будемо говорити про конкретні дати поставок.

І ви не будете пропонувати автомобілі з заводською конфігурацією, щоб скоротити час поставок?

Блум: Ні, ми не будемо продавати готові автомобілі. Кожний наш покупець отримає той автомобіль, який сам сконфігурує за своїм бажанням.

Виробництво 4.0 нового Taycan

Скажіть, будь ласка, яким буде ціновий діапазон для автомобіля Taycan?

Блум: Ми пропонуватимемо Taycan з двома розмірами акумуляторів, і почнемо продаж з більшого пакету.  Ціна на початкову версію з меншою батареєю починатиметься від €100,000. І так само як у випадку з двигунами внутрішнього згоряння, Taycan матиме безліч додаткових привабливих опцій.

Ваша мета зробити так, щоб 50% всіх автомобілів Porsche мали систему електроприводу до 2025 року. Чи ви враховували в цих розрахунках плагін-гібриди?

Блум: Так, ми брали до уваги плагін-гібриди.

Чи правильно буде сказати, що компанія Porsche починаючи з 2030 року буде виробляти тільки електричні автомобілі?

Блум: Ми ніколи такого не стверджували. Як я вже згадував, в майбутньому ми сконцентруємось на тріаді приводних систем, серед яких своє місце матиме і  двигуни внутрішнього згоряння. Ми продовжимо їх вдосконалювати  на постійній основі, та зробимо більш ефективними та безпечними для довкілля. І коли мова йтиме про наші фірмові автомобілі ми завжди пропонуватимемо модель 911 з двигуном внутрішнього згоряння, допоки це буде дозволятися законом. Водночас, при конструюванні нового восьмого покоління вже закладається можливість переходу до гібридів. І якщо одного дня ми запропонуємо цей автомобіль як частково електричний, будьте певні, що це ніяким чином не вплине на його статусу найефективнішої моделі.

Концерн Daimler нещодавно заявив, що в другій половині року він почне випуск плагін-гібридів з запасом ходу майже 100 км. Коли ви зможете зробити подібну пропозицію?

Блум: Наступне покоління акумуляторів побачить світ у 2020 році. Для нього буде характерне збільшення ампер-годин акумуляторних елементів з 37 до 47. Це дозволить нам досягти більший запас ходу, який ми поступово впровадимо в нашу продукцію.

Чи розглядаєте ви можливість виробництва електричних автомобілів також і в Китаї?

Блум : Незважаючи на те, що Китай наш найбільший окремий ринок, на який ми постачаємо близько 80 000 одиниць щороку, ці об’єми відносно малі, коли мова йде про створення окремих виробничих потужностей. Тож поки що ми не ставимо за мету виробляти автомобілі на території Китаю.  Хоча може так статися, що митні вимоги змусять нас це зробити на певному етапі. Але ми не хочемо зараз випереджати події. І врешті-решт наші клієнти з Китаю також цінують той факт, що їх автомобіль Porsche був вироблений в Німеччині. Ми будемо продовжувати в тому ж дусі якомога довше.

Скільки електрокарів Porsche буде випущено до 2025 року, крім моделей Taycan та Macan? Які ще рішення були прийняті?

Блум: На початку наступного десятиліття почнеться серійне виробництво моделі Cross Turismo - першої модифікації Taycan. І як ви вже зазначили нове покоління Macan буде повністю електричним. Окрім цього, ніяких подальших рішень прийнято ще не було. Але можна з упевненістю сказати, що в нас багато чудових ідей щодо мобільності майбутнього та її спортивного, екологічного розвитку в справжньому дусі Porsche.

Стаття вперше була опублікована в автогазеті „autogazette.de“.

17.07.2019